Spórolhat a főnök, ha követi a huszonéveseket

Vágólapra másolva!
Millennnial. Így hívja a nemzetközi szaknyelv az 1980 után születetett új munkavállalói generációt, amely munkájában, életvitelében az internetre támaszkodik. A cégvezetők sok pénzt takaríthatnak meg, ha kihasználják ennek a generációnak az erényeit - írja a Financial Times Deutschland.
Vágólapra másolva!

Egy új munkavállalói generáció jelenik meg napjainkban az álláspiacon. A nemzetközi szaknyelv "Millennial"-nak nevezi az 1980 után született és az utóbbi években dolgozni kezdő fiatalokat. Ismertőjegyük: az Internet adta minden lehetőséget kihasználnak. Online élik életüket, internetes fórumokat böngésznek, blogokon át cserélnek információt, a legújabb kommunikációs eszközök és technikák - Skpe, pda, mobil e-mailezés, digitális naptár, webcast - segítségével tartják a kapcsolatot egymással.

Rugalmas munka bárhonnan

Nem csak az irodából, hanem bárhonnan képesek dolgozni. Felgyorsíthatnak munkafolyamatokat, költséget csökkenthetnek. A cégvezetők sok pénzt takaríthatnak meg, ha hallgatnak rájuk és felismerik az új generáció hozta új munkastílus és munkaszervezés előnyeit. A Sun Microsystems a rugalmas munkaszervezéssel és a távmunkás átállással 63 millió dollárt takarított meg, és a BMW is jelentősen csökkentette irodai költségeit.
Egy 16 országra kiterjedő felmérés szerint az európai menedzserek többsége úgy gondolja, ki tudja aknázni az új generációban rejlő lehetőségeket.
A lap szerint a valóság azonban másképp néz ki. A kommunikációs technológiában lassabban mernek váltani, az újításokat is inkább gyanakodva szemlélik. A vezető a céges partnereket és beszállítókat ritkán választja online adatbázisokból, az ügyfelekről kevesen érdeklődnek blogokon vagy internetes közösségi oldalakon.