Állásszerzés különleges önmarketinggel

Vágólapra másolva!
Különleges megoldással szerzett állást a reklámszakmában egy tavaly végzett főiskolás. Ügyes önmarketinggel emelte ki magát a kommunikációs területre pályázók százai közül. Mozifilmre emlékeztető plakátot készített önmagáról, melyen önéletrajza szerepelt, és amelyet egy reklámkonferencián tekinthettek meg a résztvevők. Saját weboldalt hozott létre, emellett személyét hűtőmágnesen hirdette. Példája mutatja, a reklámszakmába bekerüléshez sikeres lehet a személyes márkaépítés, a szokványostól eltérő bemutatkozás. Nem árt azonban az óvatosság: a túlzott önmarketing más területen könnyen a visszájára sülhet el.
Vágólapra másolva!

Fülöp Attila 2007-ben végzett a Szegedi Tudományegyetem tanárképző főiskolai karán. Már főiskolai tanulmányai alatt is dolgozott főként rendezvényszervezőként, a diplomázás után, tavaly ősztől kezdett el állásra pályázni. Néhény hónap múlva célba ért, a Netaktív kommunikációs ügynökséghez jutott be. Eddig egy átlagos karrierútnak tűnhet a történet, ám Attila munkaszerzésében a módszer számít különlegesnek. Marketing ismereteit felhasználva saját munkavállalói márkaépítésbe kezdett, amit néhány hónapos kampány után siker koronázott.

A filmplakát mint önéletrajz

Attila készített egy plakátot, amely tartalmilag önéletrajz, formájában egy mozifilm plakátjához hasonlít, ahol a főszereplő az álláskereső - maga Fülöp Attila -, és a "film" témájaként tanulmányait, szakmai tapasztalatát, életrajzát tüntette fel. A plakáttal a figyelem felkeltésén túl az volt a célja, hogy motivált, lelkes, kitartó és ötletgazdag pályázó benyomását keltse.

Attila az álláshirdetésekre a szabványos pályázati anyag helyett ezt a plakátot küldte el. Emellett plakátja szerepelt a 2007-es Reklámhét konferencia előadótermében B1-es méretben kifüggesztve, ahol a szakma iránt érdeklődő hallgatóközönség, és a konferencia előadói tekinthették meg.

Saját weboldalt is készített

A plakát mellé elkészült a www.fulopattila.com weboldal, mely egy referenciákat tartalmazó platform, projektleírásokkal, képekkel, videóval, letölthető önéletrajzzal és egyéb fontos információkkal a leendő munkavállalóról. A szokatlan álláskereső kampány további újdonsága az a névjegykártya, mely egyben hűtőmágnes is.

Cél: kiemelkedni az álláskeresők halmazából

"Annyi volt a célom, hogy ismerjék meg és emlékezzenek a nevemre a leendő munkaadóim" - mondja Fülöp Attila. A módszer bevált. A tavalyi álláskereső jelenleg a Netaktív Kommunikációs Ügynökség, junior account menedzsere, ahol olyan márkák kampányain dolgozik, mint például a Coca-Cola, K&H Bank, Procter&Gamble.

"A reklámok azért készülnek, mert valamilyen árut vagy szolgáltatást kínálnak a fogyasztóknak. Én a kreativitásom, tapasztalataim, precizitásom, tudásom, kitartásom bocsájtom áruba, s ennek kommunikálására szintén kell egy hatásos reklám, hogy kiemelkedjen az álláskeresők reklámzajából. Olyan megoldást hoztam létre, amivel nem találkoztam hazánkban azelőtt. Remélem, tudok adni egy plusz lendületet végzős diákoknak, így az állásbörzék előtt"- üzeni Fülöp Attila.

Egy farmernadrág árába került a kampány

A kampányhoz szükséges összetevők gyártásának költsége mindössze egy új farmernadrág árába került, ugyanis a weboldal költségeit egy támogató vállalta magára. Látható, ha megvan a kitűzött cél, elég kitartóak és nyitottak vagyunk, nem engedjünk magunkat eltéríteni a kitűzött célhoz vezető útról, merünk különlegesek lenni, akkor minden csak kéznyújtásnyira van. Csak meg kell találnunk önmagunk, azután megmutatni ezt másoknak is.

Óvatosan az önmarketinggel

Attila példája mutatja, azokon a területeken, ahol a kreativitás, az "out-of-box thinking" fontos, hatékony az ilyen személyes munkavállalói márkaépítés. Más szakterületeken azonban könnyen a visszájára sülhet el ez a módszer, nagyképűségről árulkodhat. Így Attila állásszerzési stratégiája csak néhány, kreatív szakmában tűnik követendőnek.