24 órás valóságshow topmenedzsereknek

Vágólapra másolva!
Rendhagyó tréninggel jelent meg a piacon egy brit tréningcég. A résztvevő menedzsereknek 24 óra leforgása alatt egy nagyvállalat valós problémáját kell megoldaniuk csapatban dolgozva. Legutóbb egy magyar vezető is részt vett a programban: Londonban a British Airways repülőtéri munkájának javítására dolgozott ki megoldást menedzsertársaival. A részvétel nem olcsó, 2-3 ezer font (600-900 ezer forint), ám a vezetők szerint sokat lehet ebből profitálni.
Vágólapra másolva!

Egyedinek tűnő módszerrel jeelentkezett a Collaboration Company nevű brit tréningcég. "Challenge 24" programja tulajdonképpen egy "problémamegoldó valóságshow" különböző országokból érkező topmenedzserek részvételével. A résztvevő felsővezetőknek valódi nagyvállalatok aktuális problémáit kell megoldaniuk, méghozzá 24 óra alatt. Mindeközben meetingeket tartanak, csapatban dolgoznak, és a végén pretentálják megoldási javaslatukat. A rendezvényhez természetesen erre fogékony cég is kell, amelyik kinyitja kapuit a külsős menedzsereknek. Több multi is felvállalta ezt, egyebek között az Unilever és a British Airways.

15 ország topmenedzserei vettek részt

A British Airways közelmúltban megrendezett menedzsertréningjének egy magyar résztvevője is volt. Szakonyi András, a dokumentum- és információkezelési szolgáltatásokat nyújtó Iron Mountain Central Europe vezetője 15 ország felsővezetőivel vett részt a rendhagyó tréningen. Úgy érzi, rengeteget profitált a légitársaságnál töltött 24 órából. "A tréning során a BA arra kereste a választ, miként lehetne a London Heathrow Airport szervizelésében közreműködő, 5 ezer fős mérnökcsoportjának munkáját a lehető leghatékonyabbá tenni. A feladatot csapatmunkában kellett megoldanunk: a menedzsereket harom darab öt fős csoportba osztották be. A feladat végén prezentálnunk is kellett a megoldási javaslatot. Erre összesen 24 órát kaptunk - mindent egybevetve azonban nagy élmény volt, számos szakmai tapasztalattal. Megtekinthettük például egészen közelről a repülőgépeket, a szerelőcsarnokokat. A megszokottól eltérő környezet, és az, hogy egy valódi vállalat egy neuralgikus problémájának megoldásán kellett fáradoznunk, pergővé és valóságshow-szerűvé tette az élményt"- ad bepillantást a tréningbe Szakonyi András.

Erős egyéniségek csapatmunkában

A menedzser szerint az is jót tett a közös munkának, hogy erős egyéniségeknek kellett kreatív kapacitásaikat a közös problémamegoldás érdekében mozgósítani és felszabadítani. A tréningcég a csapatok munkájáról személyre szabott értékelést küldött két napon belül. A következő 2 hétben pedig egyénileg is kiértékelik a menedzserek munkáját és megoldási javaslatokat is kapnak, mit kellene a továbbiakban másként csinálniuk vagy min lenne a jövőben célszerű változtatniuk. Az értékelés további előnye, hogy nem csupán a British Airways rendszere, hanem a csapat többi tagja is véleményt formálhat a tréningen részt vevő menedzserről.

Nemzetközi összehasonlításra is jó

A tréningről megkérdeztük egy tréningcég képviselőjét. Szászi Enikő, a Flow Csoport tanácsadója kérdésünkre elmondta: bár korábban nem hallott még ilyen típusú kezdeményezésről, nem tartja rossz ötletnek. Sőt, amennyiben a felek a maguk részéről mindent megtesznek az együttműködés során, akkor a javaslatokat befogadó cég és a menedzserek egyaránt jól járhatnak, "win-win" (mindkét fél számára nyerő) helyzet alakul ki. "A felsővezetők számára kiváló visszajelzés lehet a részvétel a tréningen. Egy ilyen helyzetben nem csupán egyénileg vizsgáznak, hanem arról is kaphatnak visszajelzést, jelenlegi tudásuk alapján hol helyezkednek el a nemzetközi vezetői mezőnyben.

Ezenfelül a kapcsolati tőke bővítése és a szakmai tapasztalatcsere, a tréning során elsajátított többlettudás is hozzájárul a vezetők fejlődéséhez: még akkor is, ha a tréning jellege és kereti eltérnek az egyébként megszokottól" - magyarázza.

Takács Gabriella