Túlsúlyos vendégek kegyeit keresik a szolgáltatók

Vágólapra másolva!
Bár Konfuciusz tanainak követői szerint az ember pocak nélkül olyan, mint az éjszaka csillagok nélkül, a kövéreknek nem könnyű az életük. Sok kényelmetlenségben, nemegyszer megaláztatásban van részük, de most már reménykedhetnek: jobbra fordul az életük, mert a marketingstratégia kezd hozzájuk alkalmazkodni.
Vágólapra másolva!

A mexikói Freedom Paradise-ban már egészen kényelmesen élhetnek. Szélesebbek az ajtók, a székeknek nincs karfájuk, így nem fordulhat elő, hogy beleszorulnak, a bútorok, az ágyak meg vannak erősítve. Az amerikai Starwood-csoport tulajdonában álló Westin-hálózat kitalálta számukra a "heavenly bed"-et, azaz a mennyei ágyat, amely három matraccal van felszerelve. A Big Adventures utazási iroda az erősen molett hölgyeknek, akiket szemérmesen "pluszméretnek" neveznek, különleges búvárkodást szervez a Hawaii-szigeteken - írja a Corriere della Sera című milánói napilap.

Hol van már az az idő, amikor egyes repülőtársaságok hangosbemondón szólították fel a túlsúlyosokat, hogy a gép hátsó részében foglaljanak helyet, és semmiképpen se álljanak fel a személyzettől kért előzetes engedély nélkül? Ma már több járatra lehet "extra seatet" rendelni, amely két egymás melletti, felemelhető karfával felszerelt ülést jelent. (Annak idején így utazott "nem hivatalosan" az óriás termetű filmzseni, Orson Welles is.) Sőt, vannak társaságok, amelyek ezért csak egy helyet fizettetnek. Pedig az amerikai repülőtársaságok kiszámították, hogy 2000-ben 275 millió dollárba került nekik a túlsúlyosok utaztatása. Nevezetesen az elfogyasztott üzemanyag, amely egyébként 3,8 millió tonna plusz széndioxidot jelentett a környezetszennyezésben.

A "pluszméretes" nőknek már bibliájuk is van: címe Az igazi domborulatok, s szerzője Wendy Shanker újságírónő. A könyv a következő felhívással indít: "Minden mérethez tartozó női olvasók, egyesüljetek! A soványság biznisze az, amely mindent megtesz, hogy elhitesse: összeegyeztethetetlen a kövérség és a forma, a kövérség és vonzerő."