Erotikus képek hatására többet költenek a férfiak

Vágólapra másolva!
Szexszel bármit el lehet adni - tartja a mondás. Egy amerikai kutatás azonban be is bizonyította ezt: a teszt eredményei szerint, ha egy férfit pozitív érzelmi stimuláció ér - azaz erotikus tartalmú, szexuálisan vonzó nők képét mutatják neki -, akkor hajlamosabb arra, hogy nagyobb anyagi kockázatot vállaljon és többet költsön.
Vágólapra másolva!

Ha egy férfinak erotikus tartalmú, szexuálisan vonzó nőket ábrázoló képeket mutatnak, akkor ennek hatására megnő az a hajlandósága, hogy magasabb anyagi kockázatot vállaljon és több pénzt költsön - bizonyította az amerikai Stanford egyetem pszichológiai karának két professzora, Brian Knutson és Camelia Kuhnen. A kutatás leírása a napokban jelent meg a NeuroReport című szakmai lapban.

A kutatás szerint, ha a heteroszexuális férfiak pozitív érzelmi stimulációt élnek át, akkor ugyanaz a terület lép működésbe az agyukban, amely az előrelátással és az előre tervezéssel áll kapcsolatban. Tehát a stimulációt követő percekben a férfiak nagyobb kockázatot vállaltak, mint azt egyébként tették volna.

"Ez az első tanulmány, amely az érzelmek és a gazdasági kockázatvállalás közötti összefüggésre hívja fel a figyelmet" - mondta Knutson.

A kutatásban MRI készülékkel vizsgálták a tesztalanyok agyát, miközben pozitív, negatív vagy semleges hatású képeket néztek, majd közvetlenül ez után dönteniük kellett egy "gazdasági" kérdésben - pontosabban abban, hogy egy dollárt vagy 25 centet tesznek fel tétnek egy szerencsejátékban, ahol ugyanannyi az esély a nyerésre, mint vesztésre - , anélkül, hogy idejük lett volna gondolkodni. Azok a férfiak, akik pozitív képeket (azaz erotikus, vonzó nőket és jeleneteket) nézegethettek, több kockázatot vállaltak, mint azok, akiknek a negatív (kígyók és pókok) vagy semleges (irodai eszközöket ábrázoló) képek jutottak.

Minden résztvevő 10 dollárt kapott a tesztek előtt - így a játékot valódi pénzben játszották, és a kutatás végén meg is tarthatták a megnyert összeget.

"Ha a férfiak erotikus képeket néztek, akkor utána sokkal merészebben döntöttek financiális kérdésekben" - tette hozzá Knutson. "Ez minden esetben így volt, függetlenül attól, hogy milyen anyagi helyzetben voltak a férfiak, vagy milyen tapasztalataik voltak korábban a szerencsejátékkal kapcsolatban."

A kaszinósok már régóta tudják

Knutson szerint sok helyen - például a kaszinókban - "ösztönösen" használják ki azt, hogy a férfiakat bizonyos eszközökkel "rá lehet venni" arra, hogy többet kockáztassanak.

"A kaszinókban sok olyan dolog van, amely nincs közvetlen összefüggésben a szerencsejátékokkal: szexi kosztümökbe bújt lányok, ingyen italok, zene... Ezek mind azért vannak, hogy bizonyos agyterületeket stimuláljanak, az emberek ellazuljanak, és így könnyebben kockáztassák a pénzüket" - mondta a pszichológus.

Knutson szerint ki lehet használni az erotika hatalmát akkor, ha valaki több pénzt szeretne "kihúzni a pasik zsebéből" - de csak abban az esetben, ha lehetővé, sőt kötelezővé teszi, hogy pillanatok alatt döntsenek.

"A kereskedőknek, ha ezt a módszert kívánják követni, rá kell kényszeríteni a vásárlókat, hogy ne legyen idejük gondolkodni, hanem azonnal döntsenek" - mondta.