Angelina Jolie kézben tartja a médiát

Vágólapra másolva!
Angelina Jolie Oscar-díjas színésznő igen szigorú a médiához: egy most nyilvánosságra került megegyezés szerint Jolie csak úgy hajlandó bizonyos magazinokban szerepelni, ha azok csak pozitív dolgokat írnak róla. Egy amerikai szakértő egyenesen "médiazseninek" nevezte a hatgyermekes hírességet.
Vágólapra másolva!

"Angelina Jolie nagyon keményen kézben tartja a sajtót, és igazi "médiazseniként" irányítja, hogy mikor, mi jelenjen meg róla és a családjáról a különböző bulvárlapokban" - állítja egy amerikai szakértő, egy most nyilvánosságra került megegyezésre, illetve korábbi tapasztalatokra hivatkozva.

Kiderült ugyanis, hogy amikor Jolie nyáron született ikergyermekeiről készült fotósorozat közlési jogáért küzdöttek a bulvármagazinok, nem elsősorban az összeg volt a döntő: az Oscar-díjas színésznőnek igen komoly kikötései voltak a nyertessel szemben.

Ezért aztán a győztes People magazin - amely egyébként az ikrek fotóit lehozó lapszámával hét éves eladási rekordot döntött -, a jövőben csak "pozitív hangulatú" cikkeket írhat Pittékről, sőt, minden egyes megjelenés előtt jóvá kell hagyatnia a színész párral az újság rájuk vonatkozó részét; emellett a magazin nem írhatja le többet Pitt és Jolie közkedvelt internetes becenevét, a Brangelinát sem. A megegyezés részleteire vonatkozó információkat két, anonimitást kérő forrás is megerősítette. A People természetesen tagadta, hogy ilyen megállapodást kötött volna Jolie-ékkal.

"Természetesen, minden híresség próbálja valamennyire manipulálni a róla kialakult képet, de Jolie-nál ez máshogy van. Nincs szóvivője és ügynöke, csak saját magára hagyatkozik, és azt csinálja, amit jónak lát. Van ugyan egy menedzsere, Geyer Kosinski, akinek időnként kikéri a tanácsát, de semmi több" - írja Brooks Barnes, a New York Times szakértője. "Ezzel szemben a Jennifer Lopez imidzsét egy nyolcfős csapat felügyeli."

"Angelina Jolie félelmetesen okos, emellett nagyszerűen ért ahhoz, hogyan alakítsa a róla kialakult képet" - állítja Bonnie Fuller, az US Weekly és a Star magazin korábbi főszerkesztője. "Egyszerre nagyon nyitott és nagyon titokzatos, képes összebarátkozni az újságírókkal, és időnként arra is kész, hogy extra lehetőségeket adjon a paparazzóknak. Ő irányít mindent."

A szakértők szerint a 34 éves színésznő nagyszerűen ért ahhoz, hogyan kösse össze a pletykalapok kíváncsiságát azzal, hogy a saját, számára fontos projektekre (pl. a kambodzsai menekültek ügyére) irányítsa a figyelmet; illetve, hogy ha valamit nem is akar megtenni, cserébe felajánljon valami hasonlóan exkluzívat - ezzel pedig új, kedvező színben tüntetni fel saját magát és a családját.

Forrás: [origo]


"Amikor Angelina elvált a második férjétől, Billy Bob Thortontól, nem volt hajlandó interjút adni, viszont elárulta, hogy mikor és hova viszi majd el a kisfiát, Maddoxot játszani" - mesélte az egyik, magát megnevezni nem kívánó forrás. "Rengeteg fotós gyűlt össze, és amikor a képek megjelentek, már alig érdekelt valakit a botrányos házasság, hiszen ott volt ez a fiatal, gyönyörű, egyedülálló anyuka, aki ugyanúgy játszik a kisfiával, mint bárki más. Angelina nagyszerűen ért ahhoz, hogy arra terelje a figyelmet, amire ő akarja."

"Amikor Jolie és Pitt egymásba szerettek, a lapok megpróbálták Jolie-t úgy beállítani, mint egy vadmacskát, aki szétszakított egy családot, és elcsábította Brad Pittet a feleségétől, Jennifer Anistontól" - teszi hozzá Michel Levine, PR-szakértő. "Jolie pedig pont ezt az időszakot választotta arra, hogy elutazzon Pakisztánba vagy meglátogassa az afgán menekülteket. Ezzel pedig a gaz csábító helyett egy komoly, érző szívű, jótékonykodó híresség bőrébe bújt."

Barnes szerint Jolie olyannyira jól manipulálja a sajtót, hogy nemcsak a népszerűsége nő ugrásszerűen, de mérhető is, mennyivel kedveltebb, mint más hírességek.

"Jolie talán a legtöbbet fényképezett híresség a világon, és ha ő vagy a családja megjelenik egy magazinban, az számíthat arra, hogy rengeteget tudnak majd eladni abból a példányból" - írja. "Emellett, egy közvélemény-kutató cég szerint Jolie-t a megkérdezettek 24%-a kedveli, míg ez az átlagos női hírességeknél csak 18%. Egyértelmű tehát, hogy úgy csavarja az ujja köré az újságírókat, és ezen keresztül az olvasókat is, ahogy csak akarja. Jolie igazi médiazseni."