Vágólapra másolva!
Azt hitték, az első szárny kibírja a kerékcserékig hátralévő 3-4 kört, de Fernando Alonso nem hibáztatja a csapatot. Felipe Massa három év óta először áll a spanyol előtt a vb-tabellán.

Fernando Alonso győzelmi reményei hamar elszálltak a Malajziai Nagydíjon, amikor a második kör elején leszakadt, és beszorult az első vezetőszárny Ferrarija alá, így az irányíthatatlanul sodródott ki a sóderágyba.

"A jól elkapott rajt után a második kanyarban összeértem Vettellel: meglepődtem, hogy ott találom, majdnem megálltam, nem tudom, ő milyen sebességgel mehetett. Bár az autóm megsérült, nem tűnt olyan súlyosnak a helyzet, és a csapattal együtt úgy döntöttünk, tovább megyünk" - magyarázta a spanyol.

A koccanás után a szárny már látványosan csálén állt, és néhol szikrákat szórva súrolta az aszfaltot. Stefano Domenicali elmondta, normális körülmények között azonnal kihívták volna Alonsót orrkúpcserére, de akkor még túl korai lett volna feltenni a slick gumikat, így inkább megpróbálták kihúzni a 3-4 kör múlva esedékes kerékcserékig. "Akkor úgy éreztük, a szárny ki fog tartani a gyorsan száradó pályán, így megkockáztattuk, hogy kint maradjon. Utólag nézve nem volt helyes döntés, de nem akartunk négy körön belül kétszer kiállni" - mondta a csapatfőnök, hozzátéve: Alonso a pilótafülkéből nem látta, mennyire sérült meg a szárny.

A kiesés azért is különösen fájó, mivel a spanyol úgy érezte, minden esélyük megvolt, hogy felvegyék a versenyt a Red Bullokkal. "Nem volt minden ütőkártya az ő kezükben. Senki sem tűnt különösen gyorsnak, úgyhogy szerintem mindenképp a győzelemért harcolhattunk volna" - mondta utólag.

Forrás: AFP
Alonso a sóderágyban fejezte be a futamot

A másik Ferrarit vezető Felipe Massán a rajt után kifogott a félig vizes pálya, és a második helyről indulva rögtön a hatodikra esett vissza. A brazil ezután Vettellel együtt elsőként állt ki kereket cserélni, ám ez a húzás sem jött be, így újabb pozíciókat vesztett.

"Talán egy kicsit kockázatos volt előrehozni az első kerékcserét, hogy feltegyük a slick gumikat, mivel a pálya még nedves volt, és így időt vesztettem. Aztán amikor felszáradt az aszfalt, az autó egyre jobban ment, a gumikopás sem volt jelentős, és sikerült erős tempót diktálnom, de addigra már minden reményünk elszállt, hogy a dobogón végezzünk" - mondta.

Az Ausztrál Nagydíj után vezető Ferrari így a harmadik helyre csúszott vissza a konstruktőri tabellán, Massa pedig jelenleg 22 pontjával Alonso előtt áll az egyéni pontversenyben, amire utoljára három éve volt példa, éppen a 2010-es Malajziai Nagydíj után.