Vágólapra másolva!
A szárny felső terelőlapja gyakorlatilag átcsapódott, de a Ferrari később DRS nélkül is veszélyesen gyors volt. Valószínűleg Massa mindkét defektjét törmelék okozta.

A Ferrari számára katasztrofális eredménnyel zárult a Bahreini Nagydíj, hiszen a győzelemre is esélyesnek tartott Fernando Alonso a DRS hibája miatt csak 8. lett, míg Felipe Massa, aki a kemény keverékű gumikkal rajtolt a 4. helyről, kétszer is defektet kapott, és pontot sem tudott szerezni. Eközben Alonso világbajnoki riválisa, Sebastian Vettel sima győzelmet aratott, már négy forduló után 30 pontra növelve az előnyét a spanyollal szemben.

Alonso autóján először a 7. körben maradt a felcsapott, kisebb leszorítóerőt biztosító állásban a hátsó szárny felső terelőlapja. Bár ezt még egy, a tervezetthez képest előrehozott kerékcsere során a szerelői vissza tudták nyomni a lenti állásba, a következő körben megint fent ragadt, ezért Alonsónak azonnal újra ki kellett állnia a bokszba. Ezzel átmenetileg a 18. helyen találta magát.

Mint elárulta, először azt hitte, a hátsó gumijai koptak el, azért csökkent a tapadás. A hiba másodszori jelentkezése után nem használhatta többé a DRS-t. "Megpróbáltam visszatornázni magam, de DRS nélkül nehéz volt előzési pontokat találni" - mondta. "Ráadásul a mezőny sűrűjében még bajosabb kezelni a gumikopást. Biztosra veszem, hogy az engem és Felipét sújtó problémák nélkül előrébb végeztünk volna, mert az autónk jól megy, az elmúlt négy évben egyértelműen most a legjobb."

Forrás: Ferrari

A Ferrarit irányító Stefano Domenicali úgy érezte, Alonso megszorongathatta volna Vettelt. "Még a DRS nélkül is szárnyalt és előzgetett - aligha kérhettünk volna többet Fernandótól" - ismerte el. "Nem akarom kijelenteni, hogy győzhetett volna, mert ezt könnyű mondani, de elméletben lehetséges volt."

Úgy tűnt, a felső terelőlap túlcsapódott a maximális álláson, és a csapat technikai igazgatója, Pat Fry megerősítette, hogy "szó szerint átfordult." Domenicali hozzátette, hogy bár a vizsgálat még folyik, valószínűleg nem hidraulikai, hanem mechanikai hibáról lehetett szó.

Dupla defekt

Massa a rajt után összeakadt Adrian Sutil Force Indiájával, és csak a 10. körig jutott el a kemény keverékű Pirelliken, aztán a 17-edikben újra ki kellett állnia a bokszba, mert a jobbhátsó gumijáról levált a futófelület egy része. A 36-odikban negyedszerre is kénytelen volt kereket cserélni, ezúttal egy egyszerű defekt miatt.

A Pirelli sportprogramját irányító Paul Hembery szerint éppúgy a pályán szétszóródó törmelékek okozhatták a kárt, mint szombat délelőtt Lewis Hamilton Mercedesén. "Az elsőnek a futófelületén találtunk egy nagy vágást, a másodiknak pedig az oldalfalán" - nyilatkozta Hembery az Autosportnak. "Ráadásul az egyik egy másik autóról származó, nagy darab karbonnal a gumiban érkezett vissza, tehát rengeteg törmeléknek kellett ott lennie."

Massa, aki végül csak 15. lett, a véletlent okolta. "Ezen a versenyen tényleg nagyon balszerencsés voltam, és még ha igaz is, hogy ebben a sportban bármi megtörténhet, nem tudom megmagyarázni, hogy miért ilyen sok a negatív fordulat" - mondta. "A rajtnál kissé alulkormányzottsággal küszködtem, de nem hiszem, hogy ez okozta a problémáimat, annak pedig még utána kell járnunk, hogy a gumijaim miért mentek így tönkre."

A Bahreini Nagydíj után a Ferrari visszacsúszott a konstruktőri összetett 3. helyére, a Lotus mögé, és Domenicali megállapította, hogy a csapat nem szerzett annyi pontot az első négy versenyen, mint kellett volna.