Vágólapra másolva!
A Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ tavaly áprilisra több variációt dolgozott ki az útdíjrendszer módosítására, de a kormány a javaslatok többségét elvetette.
Vágólapra másolva!

A KKK-nak a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízása alapján az átalánydíjas útdíjrendszer „bevételtermelő képességének fokozására” kellett megoldásokat javasolnia – írta a Népszabadság és a Magyar Hírlap.

A különböző verziók – köztük a megyei matricát bevezető, de úthasználattal arányos fizetést is tartalmazó változat is – 43–135 százalékos tehernövekedést jelentettek volna a magyar autósoknak, illetve 15-34 százalékost a külföldieknek – idézték lapok a dokumentumot.

A Magyar Hírlap azt emelte ki, hogy a KKK készített olyan tervet is, amely szinte a teljes úthálózatot, a jelenlegi 1300 kilométer helyett 23 238 kilométert díjasította volna. A tanulmány szerint eddig a hazai autósok mindössze 47 százaléka vette igénybe az autópályákat.

Megjegyezték azt is, hogy a javaslatok között szerepelt az M0-s és az M31-es gyorsforgalmi utak díjasítása a 3,5 tonnánál nehezebb gépjárművekre, ami 18,5 milliárd forint bevételt hozna, igaz ebben az esetben meg kellene vizsgálni, hogy az uniós társfinanszírozás miatt milyen visszafizetési kötelezettség keletkezne.

A legutóbbi matcicamizériáról korábbi cikkünkben olvashat.