Bedugultak az elkerülők az útdíj miatt

út sztráda forgalom
Budaörs, 2015. január 7. Az M1-M7-es autópályák útdíjköteles, közös bevezető szakasza esti fényben, közvilágítással Budaörsnél 2015. január 7-én. MTI Fotó: Kovács Attila
Vágólapra másolva!
Volt olyan nap, amikor 30 százalékkal nőtt a forgalom.
Vágólapra másolva!

A legforgalmasabb januári napokon közel 30 százalékkal több jármű haladt át a fizetőssé vált útszakaszok alternatív útvonalain az elmúlt év azonos időszakához képest – derült ki a közlekedési adatok értékelésével foglalkozó Best Way Traffic Kft. elemzéséből. A forgalomnövekedés az elkerülő utakon a hónap egészét figyelembe véve átlagosan 12-15 százalék volt, és a menetidő is ezzel arányosan növekedett.

Az új útdíjrendszer leginkább az M0-s autóúton, valamint a vidéki nagyvárosok gyorsforgalmi útjainak bevezető szakaszain befolyásolta a forgalmat. A legjelentősebb változást a Vácról Göd és Dunakeszi települések központján át a fővárosba vezető 2-es úton tapasztalhatták a közlekedők, mivel sokan választották ezt az útvonalat az M2-es és az M0-s autóutak újonnan fizetőssé tett szakaszainak elkerülése érdekében.

Hasonló mértékű forgalomnövekedés mutatkozott Budaörs és Budapest között az 1-es úton. Az M1-M7 autópálya fizetőssé vált bevezető szakaszán változatlanul 11 perc alatt lehetett eljutni januárban Gazdagrét központjából egy budaörsi bevásárlóközpontba, viszont a Budaörsöt átszelő 1-es főúton idén januárban már 18-20 percet vett igénybe ennek az útnak a megtétele, míg tavaly legfeljebb 15 perc volt itt a menetidő.