A Renault még hisz a családi egyterűekben

Renault Scenic Genf
The new Renault Scenic is unveiled at the stand of French carmaker during the press day of the Geneva Motor Show on March 1, 2016 in Geneva. More than 120 new models from manufacturers across the world will be introduced at the 86th edition of Europe's flagship auto show, with industry leaders boasting of a positive mood after the financial crisis of 2008-2013 fades for some consumers. That optimism comes despite the ongoing fallout from the Volkswagen pollution scandal. / AFP / FABRICE COFFRINI
Vágólapra másolva!
A Genfi Autószalonon bemutatkozott a negyedik generációs Scénic. A megnyerő külső mellett a jó variálhatóság és a sokféle vezetéstámogató rendszer szól mellette. Megnéztük, beleültünk, és most megosztjuk önökkel az első tapasztalatokat.
Vágólapra másolva!

Egyértelmű, hogy más kategóriák rovására a hobbiterepjárók az autópiac slágerei, néhány gyártó már fel is függesztette az egyterűek fejlesztését. Nem így tesz a Renault, ugyanakkor bevallottan SUV-s jegyeket is becsempészett az új Scénic formájába, akárcsak az Espace esetében. A Genfi Autószalonon ez a kocsi volt a Renault stand középpontjában, érzésre legalább tíz darabot hoztak belőle, ami elég szokatlan.

Forrás: Gulyás Péter - Origo

Egyértelmű, hogy a legjobban a metálsárga fényezés áll neki, ami az első sajtófotókon is szerepelt. Elődjénél hosszabb (441 centi) és szélesebb (186 centi) lett, a tengelytáv is nőtt (273 centire), a túlnyúlások viszont csökkentek.

Hihetetlen, de 20 colos kerekkel gördül ki a gyárból,

ami ugyan remekül néz ki, de a rugózási komfortot egész biztosan rontja, és egy gumi is közel 100 ezer forintba kerül rá. A kiállított autók egyikén sem fényezték le a tetőt a karosszéria színére, persze a legtöbben üvegtető volt.

Forrás: Gulyás Péter - Origo

A digitális műszerfal a Kadjarból származik, a függőlegesen álló, 8,7 colos érintőképernyő a középkonzolon viszont az Espace-t juttatta eszembe. Kicsit szokatlanul mutat, olyan, mintha utólag tették volna oda. Az anyagok puhák, de még mindig nincsenek a Volkswagen szintjén, és a kocsiban érezhető erős műanyagszag sem volt túl kellemes.

Forrás: Gulyás Péter - Origo

Nagyon büszke a Renault arra, hogy rengeteg tárolórekeszt alakítottak ki a beltérben, amelyek összesen 63 literesek. A könyöklő például sínen tologatható, az aljából egy fiók húzható ki a hátsó ülések felé. Hátul nem túl nagy a lábtér, de az üléseket sínen hátra lehet tolni a csomagtartó rovására, és akkor javul a helyzet.

Forrás: Gulyás Péter - Origo

Az 572 literes csomagtartó élőben nem tűnik ekkorának. Felárért elektromosan lehet lehajtani a hátsó üléstámlákat, amit egy félbevágott demókarosszérián ki is próbáltam. A fedélzeti menüből vagy a kocsi mögött állva elég megnyomni egy gombot, és erre

a hátsó fejtámlákat behúzza egy motor,

és utána síkba dőlnek az üléstámlák. Maga a hátsó pad nem három különálló ülésből áll, hanem 60/40 arányban osztott, de igazán kényelmesen csak a két szélső ülésen lehet ülni.

Forrás: Gulyás Péter - Origo

Hat dízel és két benzines turbómotorral fogják árulni a kocsit, lesz valamiféle enyhe hibrid változat is, de a műszaki adatok még titkosak. Alapvetően az új Megane-ból ismerősek a négyhengeresek, a kézi váltók mellett csak duplakuplungos automaták lesznek rendelhetők. A gyalogosfelismerős vészfékasszisztens széria lesz, míg a radaros tempomatért, a sávtartó automatika, illetve a fáradtságfigyelőért felárat kell majd fizetni.