Hagyjuk a béna motorhangot, az F1-nek van nagyobb baja is!

Forma-1, Mexikói Nagydíj, Felipe Massa, Williams, Daniel Ricciardo, Red Bull
STROLL Lance (can) Williams f1 Mercedes FW40, RICCIARDO Daniel (aus) Red Bull Tag Heuer RB13, action during the 2017 Formula One World Championship, Mexico Grand Prix from october 26 to 29 in Mexico - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
A Williams technikai igazgatója szerint a három élcsapat a kákán is csomót keres, amikor az új motorszabályokat kritizálják, ugyanis komolyabb bajok is vannak a Forma-1-ben.

A négy jelenlegi motorszállítóból három rögtön kifejezte aggályait a 2021-től tervezett motorszabályokkal kapcsolatban. A héten nyilvánosságra hozott koncepcióról a Mercedes és a Renault úgy vélekedett, hogy újabb irdatlan fegyverkezési versenyt indíthat el a gyártók között, a Ferrari pedig egyenesen kiszállással fenyegetőzik, ha tényleg megvalósul az ötlet.

Az FIA friss bejelentése és következményei uralják most a szalagcímeket, a Williams technikai igazgatója szerint azonban más problémákról is beszélni kellene. "Sok vita zajlik az F1-es motorokkal kapcsolatos gondokról, holott nem is azokkal van a legnagyobb baj a sportágban" - nyilatkozta Paddy Lowe.

"Csak a három élcsapat lát ebben problémát, mivel ők harcolnak a legjobb helyekért.

"Nézzék meg, Austinban mekkora volt a teljesítménykülönbség az első, hat illetve a célban már csak öt autó, valamint a mezőny maradéka között. Két külön ligában zajlik a verseny."

Felipe Massa próbál védekezni Daniel Ricciardo ellen a Mexikói Nagydíjon Forrás: DPPI/Florent Gooden

A mezőny összerántásának egyik eszköze pont a kritizált motorszabályok révén lehet lehetséges: a szabványosított, illetve egységesebb kialakítású alkatrészekkel. A nagy szabályváltozások ugyanakkor a tapasztalatok szerint épp megnövelik a csapatok közötti különbségeket, és

Lowe is furcsállja, hogy ilyen intézkedéshez nyúl az FIA és a Liberty Media.

"A szabályok stabilitása az, amivel közelebb kerülnek egymáshoz a mezőny tagjai, amikor hagyjuk, hogy minden menjen magától. A motorok között is kisebbek a különbségek, mint három évvel ezelőtt - mondta Lowe. - Bármilyen szabálymódosításhoz óvatosan kell közelíteni."

"Érdekesnek tartom, hogy gyakran az új szabályoktól várják a mezőny kiegyenlítését, holott azok pont az ellenkezőjét okozzák, kivéve, ha egy szélsőséges megoldással nem uniformizálunk mindent. Különben is, mi az, hogy valami szabványos? Nehéz téma."