Schumi égett, Barrichello remekelt

2004.10.23. 17:55

A szombati második szabadedzésen Michael Schumacher kicsúszott, Ferrarijának motorja kigyulladt, így az időmérő előtt át kellett ülnie a tartalékautóba. A hétszeres világbajnok azzal a tudattal futhatott neki a kvalifikációnak, akármit is csinál, tíz hellyel hátrébb sorolják majd, ez talán bénítólag hatott rá: csupán a nyolcadik legjobb időt produkálta, ami azt jelenti, csak a két minardis, Gianmaria Bruni és Baumgartner Zsolt rajtol majd mögüle. A pole-t a közönség által űzött-hajtott Rubens Barrichello szerezte meg, a brazil pályafutása során tizenharmadszor indulhat az első rajtkockából. A Ferrarinál most minden bizonnyal ő számít első számú pilótának.

Ecclestone támogat


Bernie Ecclestone, a Forma-1 fő jogtulajdonosa támogatja, hogy nemhivatalos, a világbajnokság eredményébe nem számító versenyt rendezzenek jövőre Silverstone-ban. "A nemhivatalos futam remek ötlet" - mondta a brit üzletember Interlagosban, a vasárnapi Brazil Nagydíj helyszínén. Hozzátette: a Brit Autóversenyzők Klubja (BRDC) nem fizeti meg azt az összeget a nagydíjért, amelyet mindenkinek a világon meg kell fizetnie, ezért a naptáron kívüli verseny ideális megoldás lehet. "Maguk dönthetik el, mikor rendezik a futamot, milyen szponzorokkal és tévétársaságokkal szerződnek. Talán néhány éven belül újra asztalhoz ülhetünk, hogy tárgyaljunk a folytatásról" - jegyezte meg az F-1 vezetője. Noha Ecclestone már kész tényként kezeli, hogy jövőre nem lesz Brit Nagydíj, a BRDC közleményben tudatta: új helyszín után kutat, hogy megmentse a versenyt.

(MTI)

Brazíliában mindig történik valami. Tavaly például úgy törtek az autók Interlagosban, mint egy jobbfajta roncsderbin, s noha a pénteki nap rendben lement, a szombat már korántsem kezdődött zökkenőmentesen. Bár mi az, hogy zökkenőmentesen: olyat láthattunk, amit a Forma-1-ben még sosem.

Brazíliában volt már repülő reklámtábla, na de hogy kutya rohanjon a pályára... Ez aztán valóban egyedi eset. Az eb miatt öt perc után meg kellett szakítani az első (összességében ugye a harmadik) szabadedzést, s miután üldözése hiábavalónak tűnt, a boxutcából a röhögés hullámait kezdte sodorni a szél.

Amikor tetőfokára hágott a hangulat, a semmiből előkerült még egy kutya, így a derék rendezőknek két ebbel kellett megbirkóznia. 25 perc után végül sikerrel járt az "elfogó hadművelet", így folytatódhatott a körözés.

Az intermezzo talán megzavarta a mindig higgadt Michael Schumachert, aki a második tréningen hosszú idő után ismét hibázott. Falhoz csapta Ferrariját, amelynek motorja az ütközés következtében rövid időre ki is gyulladt. Akármekkora zsenik is dolgoznak az olasz istállónál, az erőforrásba nem tudtak életet lehelni, így Schumachernek át kellett ülnie a tartalékautóba: ez azt jelentette, akármit is csinál, tíz hellyel hátrébb sorolják majd a rajtrácson.

A hétszeres világbajnok ilyenkor (már csak dacból is) mindent bele szokott adni, ne kerüljön kilátástalan helyzetbe, most azonban hiába próbálkozott, teljesen reménytelen produkcióval rukkolt elő, s csak a nyolcadik helyet tudta megszerezni. Ehhez tízet hozzáadva 18 jön ki, a német mögött csak Gianmaria Bruni és Baumgartner Zsolt sorakozik majd, akinek autójában - az F1Total.com szerint - a Minardi minden mindegy alapon motort cserélt.

A pole-t végül Rubens Barrichello szerezte meg, az időmérőről bővebben a következő oldalon olvashat. A nap eseménye még, hogy a csapatok megegyeztek, 2005-től új időmérő rendszer lesz.

Előző
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK