Sikertörténet - Taxik Londonból

Vágólapra másolva!
A londoni utcaképhez hozzátartoznak a piros emeletes buszok és a fekete színű taxik. A taxira különösen büszkék az angolok, mert nemcsak a szigetországban, hanem a világ számos országában futnak a hagyományos formájú személyszállítók. Az autók korszerű formában viszik tovább az 1950-es években megrajzolt, jellegzetes arcot.
Vágólapra másolva!

A sztori szálai 1919-ig nyúlnak vissza, Robert "Bobby" Jones nem kisebb dologra vállalkozott, mint a karosszériák építésére. Ez abban az időben slágertevékenységnek számított, mert az autógyárak többsége csak mozgó vázakat készített, a vevő pedig elvitte az önjáró technikát a kedvenc műhelyébe és "felöltöztette". Mr. Jones különféle felépítményeket készített taxikhoz és egyéb autókhoz a Goodemans elnevezésű vállalkozásában, Coventryben. A második világháború üzletet is hozott a Goodemansnek, a radaros autók és más hadi célokra használt járművek révén.

Abszolút taxisnak a világégés utántól tekinthetőek, akkoriban együtt dolgoztak az 1906 óta csakis taxikat készítő Mann & Overtonnal. A Mann & Overton 1948-ban hozta ki az Austin vázra épülő, Goodemans karosszériával készülő, taxinak tervezett FX3-at. Az elkövetkezendő évtizedek az angol autóiparra jellemző tulajdonosváltással teltek, ez a taxis fronton kevésbé volt heves, mindössze néhány átalakulást élt meg a cég. Az utolsó komolyabb mozgás húsz éve volt, akkor jött létre a mai is működő London Taxis International (LTI).
















BA