Tavaszi gumis tanácsok

Vágólapra másolva!
A tavasz beköszönte a mindennapi autózásban is érezteti hatását. A világ legnagyobb abroncsgyártójának, a Goodyear szakértőinek segítségével az alábbiakban azt tekintjük át, hogy mire kell figyelni a megváltozott vezetési körülmények kapcsán.
Vágólapra másolva!

Általános szabály szerint akkor ajánlott a gumikat téliről nyárira cserélni, ha a napi átlaghőmérséklet meghaladja a +7oC fokot. Aki sokat van úton este is, mindenképpen várjon, amíg éjszaka sem hűl le jobban a levegő. A nagyobb melegben a téli gumi nemcsak gyorsabban kopik, de mivel keveréke alacsonyabb (+7C alatti) hőmérsékletre van "belőve", sokkal kevésbé tapad, mint egy nyári gumi. Biztonsági szempontból tehát nyáron nem ajánlott a téli gumi használata. Persze még mindig jobb téli gumit használni nyáron, mint nyárit télen...

Fontos tisztában lenni azzal, hogy a nyári gumira való átállás után másképpen fog viselkedni az autónk, ezért érdemes egy-két órát gyakorlással tölteni egy üres parkolóban. A Goodyear felhívja a figyelmet a szakszerű szerelés fontosságára is. Ha azt látjuk, hogy egy abroncsot úgy szerelnek le, hogy a szelep eltávolítása után elkezdik erővel kinyomni az abroncsból a levegőt, érdemes más szervizt keresni. Szintén fontos, hogy felszereléskor a felni teljes belső felületét beszappanozzák, hiszen ennek segítségével csúszik a helyére az abroncs. Ha ez csak részben történik meg, akkor a gumi pereme aláfordulhat és ez később problémákhoz vezethet.

A gumiabroncs felszerelésekor mindig cseréltessünk szelepet. Figyeljünk arra is, hogy a szerelést követően előírás szerint először 3 barra kell felfújni az abroncsot és csak utána visszaengedni az autógyártó által meghatározott értékre. Ezzel lehet garantálni az abroncs szakszerű felfekvését a felnire.

A nagy kérdés persze az, hogy milyen nyári gumit válasszunk. Nagyon sok márka létezik a piacon, de az ár általában hűen tükrözi a minőséget. Sok esetben hajlamosak vagyunk a legkedvezőbb árú terméket választani, de két dolgot nem szabad figyelmen kívül hagyni. Egyrészt a gyártók reklámjai egy fejlesztési filozófiát is tükröznek. Ha például egy márka az alacsony gördülési ellenállást hirdeti, akkor ezt kapjuk a pénzünkért. Másrészt egy adott autó és egy adott vezető tudását az a négy tenyérnyi felület fogja meghatározni amelyről éppen dönteni készülünk.