Rejtett kincsek - A Skoda megnyitotta veteránautó-kiállítását

Vágólapra másolva!
A Mlada Boleslav-i Skoda Múzeum több mint 100, részben eredeti állapotában lévő autót őriz az autógyártás elmúlt 100 évéből. A raktár egy igaz kincsesbánya azoknak, akik az autógyártás történetével foglalkoznak.
Vágólapra másolva!

"Száz év autógyártása" címmel a Skoda egész éves rendezvénysorozatot tart, amiből kiemelkedik a veterán Skoda és Laurin & Klement járművek európai túrája. A múzeum raktárának megnyitásával, a gazdag hagyományokkal rendelkező márka egy varázslatos utazásra invitál a Skoda történetében.

A Skoda márka gyökerei az autógyártás kezdeteire nyúlnak vissza, hiszen a Mlada Boleslav-i székhelyű Laurin & Klement cég már 1905-ben elkezdett személyautó készítéssel foglalkozni. A Laurin & Klement 1925-ben egyesült a Skoda Pilsen-nel, így jött létre a Skoda márka, melynek emblémája, a szárnyas nyíl azóta megtalálható minden Mlada Boleslav-ban készült autón.

A Skoda már a háború előtt Európa műszakilag fejlett, magas színvonalat képviselő autógyáraihoz tartozott. 933, Superb, Rapid, Popular, Tudor, Spartak - mind egy-egy ismert Skoda-modell nevei. A háború utáni évektől egészen a 90-es évekig a Skoda államilag irányított vállalat volt. Az ekkor készült járművek, mint a 100-as sorozat, vagy a Favorit egyszerű, de robusztus technikájuk révén Nyugat-Európában is nagyon megbízható járművek hírében álltak.

A Volkswagen-konszern 1991-ben átvette a Skodát, s az újonnan kifejlesztett Octavia, Fabia és Superb modelleknek köszönhetően néhány év alatt rendkívül sikeres, jó ár-érték arányú, egyúttal kimagasló minőségű autógyártóvá vált. A Mlada Boleslav-i Skoda Múzeumban számos restaurálásra váró veterán ritkaság tekinthető meg.

Új gyártósoron készül majd a Skoda egyterűje/auto/gazdasag/20050504ujgyartosoron.htmlA Skoda 2006-ban egyterűt mutat be/auto/ujdonsag/20050429askoda.htmlKínában terjeszkedik a Skoda/auto/gazdasag/20050411skoda.htmlFapados autót gyárthat a Skoda/auto/gazdasag/20050228fapados.html