Környezetvédelemből elbuktak a német autók

Vágólapra másolva!
A környezet kímélése szempontjából a francia és a japán gépkocsik alaposan lekörözik a német autókat - derül ki a német közlekedési klub környezetvédelmi szövetségének (VCD) augusztusban közzétett tanulmányából.
Vágólapra másolva!

Hermann-Josef Vogt elnök értékelése szerint még soha ilyen rosszul nem szerepeltek a német gyártmányok az összehasonlító tesztekben, mint az idén. A trend azzal fenyeget, hogy a német autógyárak leszakadnak a környezetkímélő technológiák terén. "Az a technológiai előny, amelyre a Volkswagen konszern a 3 liter fogyasztású Lupo és Audi A2 modellekkel tett szert, már régen a múlté" - sóhajtott Vogt.

A VCD 1989 óta évente értékeli mintegy 300 jármű ökológiai paramétereit. Az idei rangsorban német gyártmányok közül csupán az Opel Corsa tudott betörni az első tíz közé: a 6. helyen kötött ki. A tízből kilenc helyen japán és francia autók találhatók. Az éllovas - akárcsak tavaly - a Toyota hibrid hajtású Prius modellje lett: mind széndioxid-, mind egyéb károsanyag-kibocsátása a legalacsonyabb az összes vizsgált autóé közül.

A második helyen holtverseny alakult ki az azonos kinézetű és motorizációjú Citroen C1, Peugeot 107 Petit Filou és Toyota Aygo között, míg a harmadik helyre a Daihatsu Cuore futott be. Ez a kocsi egyben a legolcsóbb a tesztelt modellek között. Érdekesség, hogy beépített részecskeszűrők dacára az első tíz közé egyetlen dízel meghajtású jármű sem fért be.

A német járműipari szövetség (VDA) visszautasította és "olcsó propagandának" minősítette a bírálatot. A szóvivő közölte: a szeptemberben esedékes frankfurti autószemlén (IAA) a szövetség csattanós választ fog adni a "tények ismeretének hiányát" tükröző állításokra.