Megérkeztek a Mazda 2005-ös újdonságai

Vágólapra másolva!
Múlt hét legvégén itthon is bemutatkozott a Mazda két idei újdonsága, a kompakt családi egyterű ötös, illetve a ráncfelvarrt hatos. Csak emlékeztetőül: mindkét modell alapára 5 299 900 forint.
Vágólapra másolva!

MX-5 és Mazda6 MPS jövőre

Hogy miért emlékeztetőül? Hát azért, mert voltunk olyan szerencsések, és már jóval a honi premier kipróbálhattuk a Mazda idei újdonságait: kezdtük a benzines ötössel, folytattuk a kikezdhetetlen hatossal, és legvégül nyúztuk a kompakt családi egyterűt dízelmotorral is. Nem feledkeztünk el az árlistákról sem, közöltük mindet részletesen, minthogy azonban az ismétlés és a tudás kapcsolatáról szól egy elmés közmondás, a lap alján megtalálja mindet újra. A lényeg, hogy az ötös és a hatos is ugyanonnan, 5 299 900 forinttól indul.

A Mazdánál 2000-ben kidolgozták a Millenium-tervet. Célként azt tűzték ki maguk elé, hogy 2002-től csak olyan autókat gyártsanak, amelyekben az MX-5 lelke is benne van, s hogy valamibe nagyon beletalálhattak, azt bizonyítja a márka elmúlt néhány éves sikertörténete. A 2003-ban bemutatott Mazda3-asból például máig nem tudnak annyit gyártani, amennyire igény lenne, de a hazai piacon maradva az sem lehet véletlen, hogy míg a Mazda 2001-ig inkább kisteherautó-márka volt az eladási adatok alapján, mára gyökeresen megváltozott a helyzet.

Személy szerint én örülök is ennek. Ültem az RX-8-asban (a Wankel-motoros sportkocsiról csak annyit, hogy sikere még a Mazdát is meglepte, bemutatása után itthon duplájára nőtt a sportautó-piac...), vezettem a B2500-ast, még Milánó mellett összebarátkoztam az ötössel, hétvégén végre kipróbálhattam az új hatost (és ha már ott volt, egy dízel hármast) is, s mindegyikben volt valami, ami megfogott. Többek között minőség és fíling.



A sajtótájékoztatón kiderült, hogy ugyan a kombi és ötajtós modellek egyre népszerűbbek, mégis szedánból veszik a legtöbbet. Érdekes, hogy a vevők nem az alapváltozatokat keresik, a kényelemért hajlandóak a zsebükbe nyúlni, így hatmillió forint felett már több autó megy el, mint alatta. A hatos esetében is megtörtént a kiegyenlítődés, érdekes viszont, hogy az árstratégiának köszönhetően sokkal több dízel fogyott, mint benzines. Pontosan 83-17 volt az arány 2004-ben az olajosok javára, ami néhány idei benzines akció eredményeképp év végére módosul majd kicsit.

Az ötössel egy időben a Mazda világelsőként bevezeti a digitális szerviz-nyilvántartást (DSR), azaz a szervizkönyv, mint olyan, megszűnik létezni. Minden adatot elektronikus formában rögzítenek majd, kezdetben csak az ügyféladatokat, illetve az elvégzett karbantartásokat és átvizsgálásokat, a második fázisban azonban már a karosszéria-javításokat, felújításokat, visszahívásokat és garanciális javításokat is.

Forrás: [origo]



Mazda6 alapárak (Ft):

  • 1.8i CE - 5 299 900
  • 1.8i TE - 5 649 900
  • 2.0i TE - 6 199 900
  • 2.0i TE/AT - 6 499 900
  • 2.0 CD120 CE - 5 699 900
  • 2.0 CD120 TE - 6 049 900
  • 2.0 CD143 TE - 6 449 900
  • 2.0 CD143 GT - 7 749 900

Sport

  • 1.8i TE - 5 749 900
  • 2.0i TE - 6 299 900
  • 2.0i TE/AT - 6 599 900
  • 2.3i GT - 7 999 900
  • 2.0 CD120 CE - 5 799 900
  • 2.0 CD120 TE - 6 149 900
  • 2.0 CD143 TE - 6 549 900
  • 2.0 CD143 GT - 7 849 900

Sportkombi

  • 1.8i TE - 5 899 900
  • 2.0i TE - 6 449 900
  • 2.0i TE/AT - 6 749 900
  • 2.3i GT - 8 149 900
  • 2.3i GT AWD AT - 8 799 900
  • 2.0 CD120 CE - 5 949 900
  • 2.0 CD120 TE - 6 299 900
  • 2.0 CD143 TE - 6 699 900
  • 2.0 CD143 GT - 7 999 900

Mazda5 alapárak (Ft):

  • 1.8i CE (116 LE, 5MT): 5 299 900
  • 1.8i TX: (116 LE, 5MT): 5 899 900
  • 2.0i GTA (146 LE, 5MT): 7 399 900
  • CD 110 CE (110 LE, 6MT): 5 799 900
  • CD 110 TX (110 LE, 6MT): 6 399 900
  • CD 143 GT (143 LE, 6MT): 6 899 900
  • CD 143 GT+DVD (143 LE, 6MT): 7 349 900
  • CD 143 GTA (143 LE, 6MT): 7 649 900

-konczdé-