Vágólapra másolva!
A kétszeres világbajnok Marcus Grönholm mellé még egy finn pilótát igazolt a Ford ralicsapata: Mikko Hirvonent három évre szerződtették a WRC-trónra pályázó kékoválosok.
Vágólapra másolva!

Hiába volt a finn Toni Gardemeister és a cseh Roman Kresta idei iparkodása, helyenkénti tündöklése, hiszen a Ford ismét csak teljesen új felálással készül a következő WRC-szezon(ok)ra. A nagyágyúk (Colin McRae, Carlos Sainz) leépítése után ugye az észt Markko Märtinnel és a belga Francois Duvallal nyomultak, idén Gardemeister és Kresta (és egy-két beugró) következett, jövőre pedig...

Jövőre (és elvileg még egy-két évad erejéig) Grönholm és Hirvonen vezethet Ford Focus WRC-t, a minden porcikájában megújult, 2006-os WRC-t. Grönholm (és navigátora, Timo Rautiainen) szerződtetése nem meglepetés: a 37 éves finn klasszis a mezőny egyik legjobbja, a 2000-es és 2002-es szezon világbajnoka, és eddigi kenyéradója, a Peugeot kiszállt.

A honfitárs Hirvonennel (és Jarmo Lehtinennel) kötött megállapodás bezzeg nem egyértelmű: a 25 éves Mikko még zöldfülűnek nevezhető, bár megfordult már pár gyári csapatban, autóban. Fordban is, 2003-ban. Egy évvel ezelőtt subaruzott, idén hat futamon állt rajthoz privát Focusszal. Legjobbja egy harmadik hely a Katalán ralin. Hazájában ötödik lett.

Jost Capito, a Ford TeamRS igazgatója szerint ideális a csapatösszetétel, 2006-ban már futamokat nyerhetnek, aztán pedig cél a vb-győzelem. Grönholm sokat segíthet Hirvonennek, akinek az igazolása Capito elmondása alapján a Ford hosszú távú elképzeléseit támasztja alá.

Hivonen persze érthető elragadtatással nyilatkozott új munkájáról, azt mondta, hogy úgy érzi, kész a feladatra, rengeteget tanult az elmúlt években, és már alig várja, hogy volt kollégáival dolgozhasson, és kezdetét vegye a 2006-os szezon (Monte, január 20-22.).

Nézze, mire ment Hirvonen a 2003-as és a 2004-es szezonokban!

Forrás: EPA

Mikko Hirvonen

A Ford pedig ugye azért (is) szövögethet egyszerre vérmes és reális terveket, mert jövőre nem lesz se Peugeot, se Citroën, azaz a tények alapján a konstruktőri világbajnoki cím elsőszámú esélyesévé lépett elő. A vetélytársak a Subaru és a Mitsubishi (a Skoda azért mégsem).

Forrás: EPA

A szezonzáró Ausztrál ralin már be is vetették a 2006-os Focus WRC-t

Hirvonen szerződtetésével azt nem tudni, mi lesz Gardemeisterrel, Krestával. Pillanatnyilag az biztos, hogy a Ford emberei megvannak, a Subarunál Solberg kirobbanthatatlan, és passz. Hamarosan mindenre fény derül.