Újjászületett a Dodge Challenger

Ha csak koncepció formájában is, de újra él a legendás Challenger: a Dodge az izomautó 2006-os változatát is kiállította a Detroiti Autószalonon.

Amerikában kultikus imádat övezi a Dodge Challengert, az 1970-es széria darabjait tulajdonosaik féltve őrizgetik. Nem lehetett tehát csak úgy, akármilyen utódot kreálni, ezért a tervezők listát készítettek, mire kell különösen ügyelniük. Határozottan amerikai; lóerőkirály; tiszta, minimalista vonalak; agresszív hűtőrács; feltűnő szín - írták fel egy papírra, a munka innentől gyerekjáték volt.


Főleg annak tudatában, hogy HEMI-motorral, a Chrysler-csoport hátsó kerekes LX platformjára kellett építkeznünk, a végeredmény a rajongók elvárásainak abszolút megfelelő lett. Igazi, négyszemélyes sportkocsi született B oszlop nélkül, motorháztető alá tolt dupla fényszórókkal és dupla kipufogóval, irdatlan nagy szélességgel. Már a '70-es modell sem volt az a keskeny darab, de az új még öt centivel szélesebb, a tengelytáv 15 centivel 2,94 méterre nőtt.


A típus védjegyének számító oldalvonal az eddiginél magasabban szalad, a (szénszálas) motorháztető két légbeömlőjével az eredetire emlékeztet. A rajta virító vastag csíkok az Orange Pearl fantázianevű fényezéstől megkímélt, festetlen foltok. A hátsó lámpatest hatalmas méretű, érdekessége, hogy neon-megvilágítású.


Az utastér fekete, az üléseken a külsőhöz illő narancs-csíkozással, a hangulatot ezüstbetétek fokozzák. A műszerfal kicsit modernek tűnhet, de megőrizte az eredeti hagyományait. A 6,1 literes motor menetteljesítményeiről nincs adat, de bizonnyal nincs híján az erőnek.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK