Megérkezett a Mazda6 csúcsváltozata

2006.02.01. 9:56

A Mazda múlt héten tartotta zászlóshajója, a Mazda6 MPS hivatalos európai premierjét, ezzel egy időben a márkakereskedések megkezdték a rendelések felvételét. Ár 9,3 millió forint, összkerékhajtással, turbómotorral, mindennel.

Az új Mazda6 MPS fejlesztésekor az elsődleges célt egy olyan jármű megalkotása jelentette, amely minden eddiginél dinamikusabban vezethető. A turbófeltöltésű MZR 2.3 DISI (Direct Injection Spark Ignition - közvetlen befecskendezésű szikragyújtású) benzinmotorral, az aktív nyomatékelosztású összkerékhajtási rendszerrel (Active Torque Split All-Wheel-Drive), illetve a megnövekedett teljesítményre és forgatónyomatékra optimalizált futóművel az MPS pontosan az, aminek szánták a japán mérnökök: egy különleges modell.

A Mazda MZR benzinmotor-családjából származó, új négyhengeres konstrukció 260 lóerős legnagyobb teljesítményét 5500-as, míg 380 newtonméteres maximális nyomatékát 3000-es percenkénti fordulatszámnál adja le. Ezek eredményeképpen a Mazda6 MPS mindössze 6,6 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órás tempóra, legnagyobb sebessége pedig 240 km/óra,10,2 literes átlagfogyasztással. Az új fejlesztésű, hatfokozatú manuális sebességváltó kompakt, két előtéttengelyes konstrukciója szélesebb áttételezési tartományt kínál, ami a vezető számára teljes mértékben lehetővé teszi a motor erejének kiaknázását.


Az útfelülettől és a menethelyzettől függően a Mazda6 MPS aktív nyomatékelosztású összkerékhajtási rendszere a motor teljesítményének akár 50 százalékát is a hátsó kerekekre juttathatja. A bekormányzási szög, a perdület, az oldalirányú erők és a motor üzemállapot-információit felhasználva a hátsó differenciálmű elé épített, elektronikus szabályzású aktív tengelykapcsoló úgy osztja el a teljesítményt az első és a hátsó tengely között, hogy minden menethelyzetben épp a megfelelő nagyságú nyomaték jelenjen meg rajtuk. A rendszer háromféle összkerékhajtási üzemmódja - a Normál, a Sport és síkos útfelületekre a Stabilitás - közül az autó motorszabályzó modulja önműködően választja ki a megfelelőt, így a vezető az útra koncentrálhat.


Annak érdekében, hogy az új Mazda6 MPS megnövekedett teljesítményének megfelelő merevebb karosszériával és futóművel rendelkezzen, a karosszériaszerkezetben már az összeépítés kezdeti szakaszában helyi megerősítéseket alkalmaznak. Ezek a fejlesztések a torziós merevség 50 százalékos növekedését eredményezték a szériakivitelű négyajtós Mazda6 szedánhoz képest. A Mazdaspeed autósport-részleg mérnökei az autó merevebb karosszériáján túl a futóművet is sportosabbra hangolták, mégpedig a Mazda6 eleve magas szintű menetkényelmének feláldozása nélkül. Elöl kettős keresztlengőkaros, míg hátul multi-link rendszerű felfüggesztést alkalmaztak, amelyek egyaránt erősebb lengéscsillapítókat, magasabb rugóállandójú spirálrugókat, valamint vastagabb stabilizátorokat tartalmaznak. A fékrendszert nagyobb első és hátsó tárcsafékekkel fejlesztették tovább, amelyek egyedi formavilágú, nagyméretű, 18"-os kerekek mögött működnek.


Diszkrét formai fejlesztések utalnak a Mazda6 MPS nagyteljesítményű természetére. A külső megjelenés és a belső tér módosításai az új Mazda6 MPS sportos karakterét hangsúlyozzák: a motorháztető kiemelkedése ("powerdome"), a nagyméretű légbeömlő nyílások, a diffúzoros kialakítású hátsó lökhárító, a csomagtér-fedél leszorító erőt produkáló, visszafogott légterelője és az integrált kipufogóvégek gondoskodnak a különleges "arcról".


Belül az utastér még egyénibb hangulata érdekében a Mazda6 MPS különleges kárpitokkal és még magasabb minőségi színvonalat képviselő anyagokkal készül. A vezetőtér a funkcionális sportosság és a kifinomult kényelem harmonikus egységét képviseli. Különleges belső stílusjegy a 280 kilométer/óráig skálázott sebességmérő, a háromküllős bőrbevonatú sportkormány, az első kagyló-ülések, a bőrbevonatú sebességváltó-gomb és a gumibetétes alumíniumpedálok. A Mazda6 sorozat sportos csúcsmodelljében természetesen a belső térnek a Mazda6 frissítése során bemutatott összes fejlesztése is megtalálható. Ezek között szerepelnek a vastagabb kartámaszok és az ajtók új, függőleges belső fogantyúi, akárcsak a középkonzol minőségi megjelenést célzó új felületi kialakítása (sötét titán árnyalatban), illetve az audio-rendszer "zongorafekete" kezelőelemei.

A Mazda6 MPS kipörgésgátlóval, menetstabilizálóval, DVD-s navigációs rendszerrel, rengeteg légzsákkal, felszereltségileg szinte mindennel 9 299 900 forintért elérhető.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK