A Volvo a Detroiti Autószalonon mutatta be háromajtós, csapott hátú tanulmányát, a C30-ast, amelynek szériaváltozata a hírek szerint már szeptemberre, a párizsi kiállításra elkészül. A Saab - talán a Volvo bátorságát megirigyelve - szintén a prémium-kompakt szegmensbe való belépést fontolgatja, a GM svéd leányvállalata a 9-3-as alá pozícionált modellel állna elő.
A svédek elsősorban a Mercedes A osztály, az Audi A3 és az 1-es BMW versenyfutásába próbálnak belerondítani, amúgy nem ok nélkül. Az eladási adatok szerint prémium-kompaktból tavaly 800 ezer fogyott Európában, 28,6 százalékkal több, mint 2004-ben, amely esztendő tízszázalékos növekedést hozott 2003-hoz képest.
A lendületes bővülésből a Saab is ki akarja venni a részét, a projekt azonban még nagyon kezdeti stádiumban van: a megvalósulásig még legalább három év van hátra. A tervek szerint a kis Saab az új Astra, vagy a Corsa nyújtott padlólemezére épülne.