Tudjuk jól, hogy új autót csak akkor éri megvenni, ha 5-6 évre vásárolja az ember, mivel az átadást követően azonnal mintegy 10 százalékot veszít az értékéből, tehát mire hazaértünk, máris jelentős értékcsökkenést szenvedett el a szeretett jármű. Vannak, akik ezt nem engedhetik meg maguknak, ezért használt után néznek. Ehhez is kell azonban minimum két dolog: nagy adag szerencse, és ugyanekkora adag pénz. A szerencsefaktor csökkentésében egy-egy jó autószerelő ismerős, esetleg jólelkű nepper lehet a segítségünkre. Ha ezzel nem rendelkezünk, és saját kezünkbe vesszük a vásárlást, akkor (is) érdemes áttekinteni alábbi írásunkat - tippeket és pontozós segítséget nyújtunk, hogy a hét üzletét mi kössük, ne az eladó!
Az autó kiválasztásával egyidőben olvassunk utána az adott típus fórumán, és vértezzük fel magunkat a márkára jellemző előnyökkel és hátrányokkal. A keresési időt csökkentendő, eleve több autót válasszunk ki.
Ha ott áll előttünk vágyunk tárgya, nézelődés helyett kezdjük az okmányokkal. Ha azok nincsenek rendben, nem is érdemes beleélni magunkat a vásárlásba. Ne dőljünk be a rendőrök elnézték, majd kijavíttatom, stb. magyarázatoknak. Többszázezer (millió) forintról van szó, legyünk észnél! Nézzük meg a forgalmit, egyeztessük az adatokat az eladó okmányaival, a kocsi motor- és alvázszámával, a törzskönyvvel, ha van, az eredetvizsgával! Nézzük meg, meddig van érvényes műszaki, hivatalosnak néz-e ki a bejegyzés (vegytintával írva, újabban nyomtatva), illetve van-e zöldkártya, és az meddig érvényes! Ha minden stimmel, jöhet a következő lépés.
A kocsi értékétől függ, megéri-e elvinni szakszervizbe (mindenképpen érdemes). Ott kérjünk állapotfelmérést, ahol precízen, pontosan átvizsgálják a kiszemelt autót, arról pecsétes papírt adnak. És kész, már nem is kell tennünk semmit, fizetünk és vihetjük is.
Azonban az élet nem ilyen egyszerű, ugyanis a szakszervizek sűrűn be vannak táblázva, így előfordulhat több napos, akár hetes várakozás is. Esetleg nem akarunk feleslegesen veszíteni (cégtől függően) 5-12 ezer forintot, ha az átvizsgáláskor kiderül, hogy problémás az autó, vagy a tulaj nem akarja alávetni a procedúrának a kocsit (bár ez eleve gyanús). Mi a teendő ilyenkor?