Nem csupán a tengerentúlon, Európában is komoly gondot okoznak a növekvő autóeladások nyomán kialakuló közlekedési dugók.
Amerikában, például Kaliforniában úgy próbálják ösztönözni az autók csoportos használatát, hogy külön sávot tartanak fent azoknak az autóknak, amelyekben a vezetővel együtt kettő, vagy több utas ül.
A car pool lane lényegében egy gyorsforgalmi sáv, amelyet akkor különítenek el, ha kialakul a forgalmi dugó. Ezen az elven fog működni Nagy-Britannia első gyorsforgalmi sávja is, az M1-es autópálya bizonyos szakaszán, amelyet jelenleg újítanak fel, és a két évig tartó rekonstrukció során megtoldanak egy újabb sávval.
A britek több sztrádán is gyorsforgalmi sávok bevezetését tervezik, ám a tengerentúlon éppen ellentétes javaslatok merültek fel. A Berkeley Egyetem tanulmánya szerint Kaliforniában pont felesleges a car pool sávok fenntartása, hiszen csúcsidőn kívül a normál forgalmi sávokban jóval több autó közlekedik, mint a gyorsforgalmi sávokban.
Ennek azonban valószínűleg az lehet az oka, hogy Amerikában, ahol indokoltnak látják a csoportos autózás ösztönzését, az autósok jobban szeretnek saját járművükkel közlekedni, mint másokéban utazni.
Európában több helyen is felmerült már a gyorsforgalmi sávok bevezetése, ám akad, aki úgy látja, hogy nem az autók száma okozza a problémát, hanem a sebességkorlátozás szab gátat a forgalom mozgásának.