Vágólapra másolva!
A vb-sorozat ötödik állomásán, az 50. Korzikai ralin feszül egymásnak hétvégén a ralielit. A futam toronymagas esélyese Loeb, ki más.
Vágólapra másolva!

Itthon is elindult ám a szezon!

Sziget, keskeny utak, kanyar kanyar hátán, sziklafal, szakadék, változékony időjárás, az esőnek az ő lógó lába - ez (is) a Korzikai rali. Amelyen jó sok hatalmas bukás volt már, ki ne emlékezne a ralifanok közül az 1995-ös világbajnok, skót Colin McRae esetére a fán... Az 50. Tour de Corse (miként a Katalán rali is) őszről átkerült tavaszra. Az össztáv 1046 km, ebből 354 km a mért 12 (pénteken, szombaton és vasárnap is 4) gyorsasági szakaszra bontva. Gumiháború, taktikázás, Fortuna.

A verseny legnagyobb esélyese persze a francia Sébastien Loeb (Citroën), aki két második helye (Monte, Svéd) után a legutóbbi két meccset (Mexikó, Katalán) nyerte, azaz közel tökéletes teljesítménnyel, a maximális 40-ből 36 pontot gyűjtve magabiztosan tör sorozatban harmadik világbajnoki címére.

Főbb riválisai most is, mint mindig a mezőny másik kétszeres világbajnoka (2000, 02), a finn Marcus Grönholm (Ford), illetve a 2003-as szezon győztese, a norvég Petter Solberg (Subaru).

Tavaly Loeb nyerte a Korzikai ralit a finn Toni Gardemeister (Ford) és Mr. Hollywood előtt. Két éve az észt Markko Märtin (Ford) Loeb és a szintén citroënes spanyol mester, Carlos Sainz előtt. Jaj, mostan se Gardemeister (illetve de, csak privátban), se Märtin, se Sainz.

Azért nem árt még számolni a másodhegedűsekkel, akiknek egyszer nyilván kijöhet a lépés, ha a prímások mind betliznek. Azaz a spanyol Dani Sordóval (Citroën), a finn Mikko Hirvonennel (Ford), ésatöbbi.

A pontversenyben amúgy az a helyzet, hogy az extornásznak 36, Magic Marcusnak 27 pontja van, harmadik Sordo 14-gyel. A gyártók versenyében Citroën (44), Ford (42), Subaru (31) a sorrend. Részletesebben itt.

Fontos még, hogy Harri Rovanperä visszatér, a kiváló finn pilóta Skodát vezethet. Történt, hogy a francia Panizzi fivérek jól összevesztek annak okán, hogy mennyire nem megy már nekik, és ennyi. Rovanperä barátunknak szokásos navigátora, honfitársa, Pietiläinen diktálja az itinert.

Újra láthatunk Mitsubishi Lancer WRC-t is - az olasz Gigi Gallival a volánnál. További WRC-s privát nevezők: Bernardi (francia, Peugeot 307), Gardemeister (finn, Peugeot 307), Kopecky (cseh, Skoda Fabia), Duval (belga, Skoda Fabia), Bengue (francia, Peugeot 307), Vouilloz (francia, Peugeot 307), Roux (francia, Peugeot 206), meg még páran.

A szokásos gyári vagy félgyári WRC-s indulók:

Kronos Citroën

  • Loeb, Elena (francia, monacói, Citroën Xsara WRC)
  • Sordo, Marti (spanyol, Citroën Xsara WRC)
  • Pons, Del Barrio (spanyol, Citroën Xsara WRC)

BP Ford

  • Grönholm, Rautiäinen (finn, Ford Focus WRC)
  • Hirvonen, Lehtinen (finn, Ford Focus WRC)

Subaru

  • Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC)
  • Sarrazin, Prevot (francia, belga, Subaru Impreza WRC)
  • Atkinson, Macneall (ausztrál, Subaru Impreza WRC)

OMV Peugeot Norway

  • Stohl, Minor (osztrák, Peugeot 307 WRC)

VK Stobart Ford

  • Wilson, Orr (brit, Ford Focus WRC)
  • Latvala, Anttila (finn, Ford Focus WRC)

Red Bull Skoda

  • Aigner, Gottschalk (osztrák, német, Skoda Fabia WRC)
  • Rovanperä, Pietiläinen (finn, Skoda Fabia WRC)

Megy még Korzikán a JWRC-mezőny is, Citroën C2, Suzuki Swift és Ignis, Renault Clio, a Fiesta ST-kupa srácai is, szóval jó kis csata várható.