A Ford S-Max lett a 2007-es Év Autója

2006.11.13. 7:39

Két egyterű és egy kisautó végzett dobogón a 2007-es Európai Év Autója-választáson, alig pár pont döntött két német, a Ford S-Max és az Opel Corsa, valamint a francia Citroën C4 Picasso között. Az olvasóink által nyertesnek kikiáltott japán Honda Civicet csak ötödikként rangsorolták a szakújságírók.

Huszonkét európai ország 58 szakújságírója döntött, a végső szavazáson egyenként 25 pontot kellett szétosztaniuk legalább öt típus között a nyolcból. A kontinens legfontosabbnak tartott díja a 2007-es évre végül kis különbséggel a Ford S-Maxé. A kékoválos "németeknek" ez az ötödik ilyen elismerése az Escort (1981), a Scorpio (1986), a Mondeo (1994) és utoljára a Focus (1999) sikere után. Ez egyben a legutóbbi német diadal is.

A 2007 Év Autója-választás végeredménye:
1. Ford S-Max - 235 pont
2. Opel Corsa - 233
3. Citroën C4 Picasso - 222
4. Skoda Roomster - 189
5. Honda Civic - 148
6. Peugeot 207 - 144
7. Volvo C30 - 141
8. Fiat Grande Punto - 138

Hogy elvileg mit vetttek figyelembe az illetékesek? Csak olyan friss modellek jöhettek szóba, melyeket legalább öt európai országban legalább évi ötezres eladással forgalmaznak. Újdonságerő, környezetvédelem, biztonság, karosszéria- és motorválaszték, ár/érték arány. Az S-Max sportos, tágas egyterű kiváló futóművel, gazdaságos és nyomatékos erőforrásokkal, masszívan lendületes formavilággal.

És amúgy is egyterűsödik a világ. A Corsa tán nem elég átütő, meg tavaly egy kisautó nyert, a Clio... A C4 Picasso francia, és annyi francia győzött már... A Roomster nem elég különleges, a Civicnek csak a dizájnja komoly, a 207 echte 307, csupán eggyel kisebben, a C30-ban sincs meg az a bizonyos plusz, a Grande Punto hiába arat a piacon, a szakma nem annyira szereti - hát valahogy így gondolkodhattak a bírák.

Forrás: [origo]
1. Ford S-Max
Forrás: [origo]
2. Opel Corsa
3. Citroën C4 Picasso
Bő két hétig olvasóinkkal együtt játszottunk, s a mi szavazásunkból egyértelműen a Honda Civic jött ki győztesen. A japán kompakt az első pillanattól az utolsóig vezetett, az olasz kisautó, a Fiat Grande Punto csak a hajrában tudta megközelíteni. Utánuk következett a két nagy egyterű, a francia Citroën C4 Picasso és a Ford S-Max - a cseh remek Skoda Roomster, a svédek új próbálkozása "lent", a Volvo C30, a nagyon bevezetett német büszkeség, az Opel Corsa és a francia Peugeot 207 sok vizet nem zavart.

Olvasóink ezt jósolták:
1. Honda Civic 23,7 %
2. Fiat Grande Punto 20,4 %
3. Citroën C4 Picasso 17,2 %
4. Ford S-Max 10,7 %
5. Skoda Roomster 9,3 %
6. Volvo C30 8,4 %
7. Opel Corsa 6,6 %
8. Peugeot 207 3,7 %

Egy évvel ezelőtt olvasóink a Renault Cliót tippelték befutónak, igazuk lett. Most nem. A Clio öt ponttal verte a VW Passatot, az S-Max és a Corsa között mindössze kettő döntött. Szerkesztőségünkben annak idején mi is osztottunk-szoroztunk, és hát ezek szerint Varga Andrásunknak kell gratulálni: egyedül ő várta az S-Maxot az első helyre. Plusz a Corsát a másodikra. Bertalan és Kántor urak azzal vigasztalódhatnak, hogy mindkettő szerepelt az ő hármasukban, Koncz és Nógrádi kollégák csupán a Corsával jártak jól. Nagy Tiborunk egyáltalán nem volt hajlandó észérvekre hallgatni, sebaj.

Mi ezt vártuk:

  • Bertalan Gábor: Civic, Corsa, S-Max
  • Kántor István: Corsa, Roomster, S-Max
  • Koncz Dávid: Corsa, Civic, Grande Punto
  • Nagy Tibor: C30, Roomster, Civic
  • Nógrádi Attila: Corsa, Grande Punto, Civic
  • Varga András: S-Max, Corsa, C30

Ide várjuk véleményüket!

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK