Felfelé kerekítettek a német autókereskedők

Vágólapra másolva!
Németországban a helyi autóklub, az ADAC járműpiaci felmérésében megállapította, hogy a januári áfaemelés mellett a kereskedők is "felfelé kerekítettek", tovább drágítva az új autókat.
Vágólapra másolva!

Egyes márkák - például az olasz Lancia esetében - az áfán felüli áremelés másfél százalék volt, de volt olyan típus, például a Renault Espace, ahol még 2,5 százalékkal megfejelték az autó kiskereskedői árát. Mindezt tették a gyártók és kereskedőik annak hátterében, hogy az ősszel is már drágítottak egy keveset, például a Chevrolet és a Peugeot esetében az akkor átlagos drágulás csaknem 1,8 százalék volt.

A Fiat az idén 1 százalékot rakott még rá modelljeinek áraira, a Chevrolet újra emelt, átlagban 0,76 százalékkal. A nem német márkák többsége esetében az idei extra drágulás 0,25 és 0,73 százalék között alakult. A sorból kilógott a japán Mitsubishi, amelynek autóárai 1 százalékkal csökkentek.