Elmaradhat az idei Budapesti Autószalon

Vágólapra másolva!
A magas költségek és a legnagyobb importőrök távolmaradása miatt elmarad az október 17. és 21. közötti időszakra meghirdetett Automobil 2007. szakkiállítás - értesült a Népszabadság.
Vágólapra másolva!

Ajánlat: Galéria a 2005-ös szalonról

A Budapesti Autószalonon átlagosan tízezer forintba került egy négyzetméternyi fedett terület bérlése. Az autóimportőrök szerint a díjak magasak a szolgáltatásokhoz képest, mert a pavilonok többségében nincs légkondicionáló berendezés, a tetőszerkezet határt szab a látványtervezők fantáziájának. Húszezer négyzetméternyi pavilonterületért egy hétre 21 millió forintot kell fizetni. A piacvezető márkáknak átlagosan százmillió forintnál többet kellett költeniük az egy hétnél rövidebb rendezvényre, de nem ritka a 150-200 milliós költségvetés sem. Ez tartalmazta az autók és az installáció szállítását, a stand felépítését, a szóróanyagokat és a hoszteszek bérét. 2001-ben négyezer négyzetméternyi területen hatvan autót mutatott be a Porsche Hungaria, a részvétel 250 millió forintjába került a cégnek.

Sem a nézőknek, sem az autómárkáknak nem jó, hogy elmarad a kiállítás, melyet korábban fontosnak tartottak a cégek, mert ez volt az egyetlen lehetőség a teljes bemutatkozásra, az elmúlt évtizedben azonban csökkent a rendezvény jelentősége, látogatottsága, miközben a költségek emelkedtek. Az importőrök szerint inkább a hosszú távú imázsépítés miatt fontos a megjelenés.

A Népszabadság információi szerint az autószalon ötletét nem vetették el, de az biztos, hogy legkorábban 2008-ban és új helyszínen nyílhat meg a korábban nemzetközi minősítésű budapesti autószalon - olvasható a napilap pénteki összeállításában.