Vágólapra másolva!
A Genfi Autószalonon kiállított, majd húsz centivel megemelt Altea Freetrack Prototype még csak tanulmányautó, de egyáltalán nincs elrugaszkodva a valóságtól.
Vágólapra másolva!

Ha akarná, igen hamar gyártásba vehetné a Seat az Altea XL terepjárósított változatát, mert a karosszériához igazából nem is nyúltak hozzá, csak a futóművet emelték meg, és egy összkerékhajtást is beépítették a már jól ismert autóba. Elég jelentősen, 185 mm-rel emelték meg a széria Altea XL-hez képest a Freetrack Prototype szabad magasságát, ami a mostani 310 mm-es értékével már komoly terepjáróknak is becsületére válna. Ehhez jönnek még az olyan kellékek, mint a kartervédőt imitáló első lökhárító, vagy a csomagtérajtóra helyezett pótkerék, és már majdnem elhisszük az Alteának, hogy úttalan utakon is könnyedén helytállna. Komoly terepjáráshoz azonban nem 19 colos, alacsony oldalfallal rendelkező gumikat kellett volna rászerelni, és legalább egy mechanikus differenciálzár is jól jött volna a spanyol autónak. A műszerfal alapformái ismerősek lehetnek a széria Alteákból, de vonzóbb anyagokkal és néhány folyadékkristályos képernyővel hatásosan dobták fel. A hagyományos üléspadokat kidobták, és négy különálló, futurisztikus széket helyeztek el a belső térben. A motort a Leon Cuprából vették, ami azt jelenti, hogy a kétliteres TFSI erőforrás 240 lóerős változata dolgozik a hórihorgas Seat orrában.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]Forrás: [origo]
Forrás: [origo]Forrás: [origo]Forrás: [origo]