Ercole Spada a jelenkori autóipar egyik leghíresebb autótervezője, nevéhez olyan autók fűződnek, mint az Aston Martin DB4, az Alfa Romeo Giulietta SZ, a BMW E34 5-ös, a Lancia Delta II, vagy az Alfa Romeo 155. A Codatroncát már saját cége, a SpadaConcept készítette el a szintén olasz UK Garage nevű tuningcéggel szoros együttműködésben. A hátulról leginkább egy űrhajóra hasonlító, könnyűszerkezetű jármű a gondos tervezésnek köszönhetően kitűnő aerodinamikai mutatókkal bír. Bár a Codatronca egy Chevrolet Corvette C6 műszaki alapjaira épül, belsejének nagy részét, a felfüggesztéseket, és a motort az UK Garage-nál nagymértékben átdolgoztak a különleges alakú karosszéria igényeinek megfelelően.
A Spada TS Codatronca nem végzi múzeumban, a gyártó célja elkészítésénél egy igazi olasz szupersportkocsi piacra dobása volt. Ennek megfelelően az autó három kivitelben lesz kapható: a 512 és egy 513 lóerős "Sport Tourism" (TS), illetve "Fast Sport Tourism" (TSV) mellett a legnagyobb érdeklődésre a 700 lóerős teljesítménnyel és 950 Nm-es nyomatékkal rendelkező "Super Sport Tourism" (TSS) tarthat számot. A TSS kevesebb, mint 3 másodperc alatt eléri 100 km/órás sebességet álló helyzetből, és bár egy Bugatti Veyron mellett nem rúg labdába, 355 km/órás végsebessége így is tisztességesnek mondható.