Mégis lesz hátsókerék-meghajtás a GM-nél

Vágólapra másolva!
Könnyen lehet, hogy mégsem áll le teljesen hátsókerék-meghajtású modelljei készítésével a GM. Az autók fejlesztését eredetileg az új ún. CAFE törvény miatt függesztették fel, mely 2017-re 6,9 l/100 km flottafogyasztás elérését szabta meg az autógyártóknak.
Vágólapra másolva!

Bob Lutz, a GM vezérigazgatója a Autoline Detroitnak nyilatkozva elmondta, nagy valószínűséggel elkészítik tervezett hátsókerék-meghajtású modelljeiket, de azoknak a jelenleginél gazdaságosabb hajtáslánccal kell rendelkezniük. Arról, hogy ezt pontosan miként érik majd el, még nem esett szó, de a jobb fogyasztási mutatókat a jelenleginél több hibrid, illetve dízel meghajtású modell bevezetésével lehetne teljesíteni.

Az már korábban biztossá vált, hogy a 2009-re elkészülő új Camaro-t még semmilyen szinten nem érintik a GM új elképzelései, és úgy tűnik a nyárra esedékes négyajtós Pontiac G8 is marad jelenlegi formájában. Ezektől eltekintve azonban a Chevrolet Impala, a Pontiac GTO következő generációi mellett számos új Cadillac modell fejlesztése is nagyban függ attól, milyen módon próbálja majd az új CAFE törvénynek megfelelő járműveit elkészíteni a GM.