Vágólapra másolva!
Az Audi egy különleges TT-tanulmánnyal készül a Wörthi-tónál megrendezésre kerülő hagyományos VW-Audi találkozóra. A Clubsport Quattróra keresztelt autónak egyáltalán nincs tetejük, motorjuk pedig 300 lóerőt tud.
Vágólapra másolva!

Az Audi mérnökei minimális munkával igen látványos tanulmányautót készítettek a győri gyártású TT-ből. A legfeltűnőbb változás a Clubsport Quattrón az, hogy egyáltalán nincs teteje, A, B és C oszlopa, a menetszéltől pedig csak egy aprócska plexi próbálja megvédeni a sofőrt és utasát. A látvány kedvéért még a kilincseket is leoperálták az ajtókról, így azokat a hasonló tuningautóknál már látott módon, azaz távirányítóval lehet kinyitni. Megszüntették az amúgy is hasznavehetetlen hátsó üléseket, helyükre bukókereteket és egy kétpúpú takaróelemet tettek. Alaposan kiszélesítették a sárvédőket, hogy beférjenek a 20 colos keréktárcsák, amelyekre egyébként 265/30-as abroncsokat húztak. Még a singleframe hűtőrácsot is lecserélték egy jóval harciasabb, négyzetrácsos, embléma nélküli maszkra. Belül nem történtek forradalmi változások, a jól ismert TT-műszerfalat narancsszínű bőrrel és alumíniumbetétekkel dobták fel.

Nem csak látványos, hanem szélvészgyors is a Clubsport Quattro, ugyanis orrában a kétliteres TFSI motor 300 lóerős változata dolgozik. Ezt az Audi S3 265 lóerős motorjából fejlesztették ki, a pluszteljesítmény a nagyobb turbónak és a módosított szívósornak köszönhető. A hatalmas erőt az Audi DSG-je, azaz az S-tronic dupla kuplungos váltó közvetíti a négy kerék felé, a roadster megállásáról extrém igénybevételre tervezett kerámia féktárcsák gondoskodnak.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]Forrás: [origo]
Forrás: [origo]Forrás: [origo]Forrás: [origo]