Turi Tamás nyerte a Duna Rallye-t

Vágólapra másolva!
Az Országos Rallye Bajnokság 3.futamát rendezték meg a hétvégén. A versenyt Turi Tamás nyerte, ezzel az összetett pontversenyben is átvette a vezetést a versenyen kieső Benik Balázs előtt.
Vágólapra másolva!

Turi Tamás szempontjából nem egyszerűen indult el ez a rali idény, hiszen az évadnyitó egri versenyen az első, a verseny értékelésébe nem számító prológon elvesztette a Skoda Fabia WRC egyik kerekét. Szerencséjére másnap el tudott indulni, és szoros csatában maga mögött tudta tartani az előző évben második bajnoki címét ünneplő Benik Balázst. Miskolcon fordult a kocka, Benik diadalmaskodott a Ford Focus WRC-vel és a szintén Skodával versenyző Spitzmüller Csaba is megelőzte a technikai problémákkal küzdő Turi-Tóth párost. Ennek megfelelően a bajnokságban Benik 45 ponttal állt az élen a Duna Rallye előtt, második Turi 42 ponttal, harmadik pedig Hideg Krisztián, aki 26 pontot gyűjtött.

Ilyen előzmények után érkezett el a mezőny pénteken Dunaújvárosba, ahol a 8.Duna Rallye gépátvételén majdnem száz páros jelent meg, hogy részvételükkel elindulhasson az embert és autót próbára tevő küzdelem. Már ekkor kiderült, hogy nem indul a tavaly ezen a versenyen hatalmasat bukó Aschenbrenner György, viszont "cserébe" ezen a futamon is új jövevénynek örülhettek a nézők a király kategóriában, hiszen a Tagai testvérek rajthoz álltak a Mitsubishi Lancerrel, amit ugyan soha nem neveztek WRC-nek, de felszereltségében megfelel a királykategória követelményeinek.

Dunaújváros lakosságának rallyszeretetét bizonyítja, hogy immár sokadszorra is tűri a település, hogy a város utcáin prológot rendezzenek. Ez a gyorsasági nem számít bele az értékelésbe, de arra tökéletesen alkalmas, hogy olyanok is rallyautót lássanak, akik talán nem mennének ki ezért a látványosságért a gyorsasági szakaszokra. És a látvány ért annyit, hogy kárpótolja a lakosokat a teljes városi vesztegzárért. A prológot már csak presztízsből is Benik Balázs nyerte, Turi és Spici előtt.

Forrás: Duen
még több kép Duentől...

Az igazi verseny szombaton vette kezdetét, erre a napra 5 gyorsasági szakasz - összesen 80 versenykilométer - teljesítése szerepelt. Számszakilag nem tűnik soknak, de ha előzetesen eláruljuk, hogy több mint 30 párosnak nem sikerült beérni az esti szervizbe, akkor már talán jobban látszik, mit is jelentett ez a 80 kilométer.

Kezdjük az elején, hiszen már a második szakaszon elvérzett a 9-ből két WRC is. Spiciéknek problémájuk akadt a futóművel, majd az autójuk is kigyulladt. Az utánuk rajtoló Herczigék megálltak segíteni, az elvesztegetett idejüket jóváírták, de sajnos itt vége lett a piros Fabia WRC versenyének. Mint ahogy Tagaiék Mitsubishije sem ért be ennek a gyorsnak a céljába. A nemrég vásárolt és teljesen felújított autó megtalálta leggyengébb pontját, a tőcsavarok kiszakadtak és az egyik kerék önállósította magát. Az első kör utáni szervizparkban minden páros arra panaszkodott, hogy rendkívül defektveszélyesek a pályák, hatalmas kövek mindenfelé.

És sajnos ez a második körben még inkább így volt. Benik Balázs három megnyert gyorsasági után az élről volt kénytelen kiállni. A 20 kilométeres 4.gyorsasági szakasz első harmadában kapott defekttel ugyan végig tudott menni a Ford Focus WRC az adott szakaszon, de a bal hátsó futómű olyan mértékben sérült, hogy Balázsék nem tudták folytatni a versenyt.

"Lehet, hogy okosabb lett volna megállni és kicserélni a kereket... Akkor úgy gondoltam, sok lenne az a 4-5 perc hátrány, de mire beértünk a gyors céljába, teljesen elfogyott a futómű, elhagytuk a gátlót, a felnit annyira ledarálták a kövek, hogy nem tudtunk tovább menni. Sajnálom..." - vélekedett a kétszeres bajnok.

Forrás: Duen
Még több kép Duentől...

Turánék is ezen a gyorsaságin kaptak defektet, a Skoda Octavia WRC is Benikékhez hasonlóan másfél perc hátránnyal ért be, de nekik szerencséjük volt, beértek a szervizparkba és a nap végén az utolsó gyorsaságit már ők nyerték. Turi Tamás sem úszta meg defekt nélkül, de szerencsésebb helyen érte utol a baj, így az első napot másfél perccel vezette Herczigék előtt. Mögöttük a Turán-Benics páros állt, és őket követi a nem kis meglepetést okozó Botka Dávid, aki három WRC-t is megelőzött az A8-as Mitsubishi Lancer Evo VI-ossal.

Super1600-ban hatalmas presztízscsata folyt, az első gyorsot nagy meglepetésre Krózser Menyhért nyerte, de sajnos a következőn kiesett. Az eddig maximálisan teljesítő, mindkét futamot megnyerő Bútor Róbert Suzuki Swiftje ezúttal legyőzőre talált. Bútor rossz gumit választott az első körre és a Kakuszi testvérek Renault Clio Super 1600-a nem csak Bútort, hanem annak csapattársát, Ollé Sasát is maga mögött tudta.

N4-ben a Mitsubishiké a vezető volt ezen a napon a főszerep. A két futam után pontveszteség nélkül álló Elekék ezúttal nem a győzelemre törtek, így Balázs Vilmos és Osváth Péter mögött zárták az első napot.