Görögországban folytatódik a rali-vb

Vágólapra másolva!
A rali-világbajnokság mezőnye a hétvégén a 2007-es szezon legnehezebb raliját, az Akropolisz Ralit fogja teljesíteni. Miután idén nem rendezik meg az erre a versenyre nagyban hasonlító Török és Ciprus Ralit, így a versenynaptárban a görög futam kitűnik a nehézségével a többi közül. Jellemző rá a nagy meleg, a köves, poros földutak, valamint a nagy átlagsebesség.
Vágólapra másolva!

A murvás mediterrán ralik közül az Akropolisz Rali kétségkívül a legnagyobb presztízsű, és egyben a legkedveltebb is. Először 1950-ben rendezték meg a görögországi viadalt, és már azelőtt a sport egyik klasszisának számított, mielőtt 1973-ban létrehozták a rali-világbajnokságot. Idén a mezőny az első és az utolsó nap során Athén északnyugati részébe látogat el, miközben a második nap gyorsasági szakaszait Loutraki mellett rendezik. A pilóták idén közel 100 km-nyi ismeretlen útvonalat fedezhetnek fel, ugyanis néhány régi gyorsasági szakasz mellé sok új került. A csütörtökön kezdődő pályabejárás éppen ezért idén különösen fontos lesz. Az úton heverő nagy kövek elsősorban az abroncsok és a futóművek számára jelentenek nagy kihívást. Ráadásul az év ebben a szakában jellemző igen forró éghajlat újabb terheket ró az autók motorjaira és a versenyzőkre is.

Az 54. Akropolisz Rali teljesen új útvonalon zajlik. Idén az Olimpiai stadion helyett a 2004-es olimpiára helyrehozott ügetőpálya ad otthont a rali főhadiszállásának, a szervizparknak, az elmaradhatatlan szuperspeciálnak és a nyitó- és záróceremóniának. Ezzel ez az egyetlen olyan verseny a világbajnokságban, amely teljes egészében egy főváros köré rendeződik. A rali tehát megnyitja ajtóit a nagy metropolisz előtt, de ugyanakkor a Parnasszus hegyei közé is elviszi a mezőnyt.

Forrás: [origo]

A Szardínia Rali ezúttal nem hozott nagy sikereket hozott a Citroën csapatának, hiszen Sebastien Loeb nagy fölényű vezetését követően a harmadik napon hibázott és kiesett. Így a győzelem Marcus Grönholm ölébe hullott. A rutinos finn versenyző azelőtt nem jeleskedett Szardínián, viszont Görögországban igen. Az Akropolisz Ralin eddig mindketten egy-egy alkalommal tudtak nyerni, vasárnap valamelyikük valószínűleg kettőre növeli majd itteni győzelmeinek számát.

"Egy kis szerencsére van szükség az Akropolisz Rali győzelméhez. A gyorsasági szakaszok nagyon különbözőek és általában érdekesek, de helyenként olyan töredezettek lehetnek, hogy a szerencsén múlik minden. Még összetettebb az egész probléma, ha nagyon gyorsan szeretnél menni, főleg az abroncsok miatt." - szögezte le Sebastien Loeb.

Forrás: [origo]

A Citroën nagy ellenfele ezúttal is a Ford, amely 2000 és 2003 között egymás után négyszer is hazavihette Görögországból a győztes trófeát. Sztárpilótája, Marcus Grönholm, többszöri próbálkozását követen tavaly megnyerte a versenyt. Az olaszországi sikereket követően biztosan nagyon lelkesen érkezik meg a csapat Athénba, így most is komolyan számolni kell a kék oválos csapattal.

"Ez egy nehéz verseny a pilóták és autóik számára... Az időjárás-jelentés alapján meleg és száraz ralink lesz, de az árnyékban, ahol agyagos a föld, pocsolyák maradhatnak. Ez elég különössé teszi a ralit. Magabiztos vagyok, és szeretnék ugyanolyan jót harcolni Loebbel, mint Olaszországban" - nyilatkozta a ponttáblán jelenleg vezető finn pilóta.

Forrás: [origo]

A versenyről

A 2007-es Akropolisz Rali három napon át tart, s a 21 gyorsasági szakasz 334,44 km-t tesz majd ki. A rali teljes hossza: 1572,33 km.

Az év eddigi leghosszabb, mondhatni maratoni gyorsasági szakaszát is Görögországban rendezik meg. Az Agii Theodori 48,88 km hosszú lesz, s már ismert és ismeretlen útszakaszok kombinációjából hozták létre.

Az elmúlt évek Akropolisz Rali győztesei:

2006 M. Grönholm (Ford)

2005 S. Loeb (Citroën)

2004 P. Solberg (Subaru)

2003 M. Märtin (Ford)

2002 C. McRae (Ford)

2001 C. McRae (Ford)

2000 C. McRae (Ford)

1999 R. Burns (Subaru)

1998 C. McRae (Subaru)

1997 C. Sainz (Ford)

1996 C. McRae (Subaru)

1995 Vovos (Lancia)

1994 C. Sainz (Subaru)

1993 M. Biasion (Lancia)

1992 D. Auriol (Lancia)

1991 J. Kankkunen (Lancia)

A világbajnokság állása a Szardínia Rali után:

Pilóták

1. M. Grönholm 55 pont

2. S. Loeb 48 pont

3. M. Hirvonen 44 pont

4. D. Sordo 28 pont

5. P. Solberg 20 pont

6. H. Solberg 20 pont

7. J-M. Latvala 12 pont

C. Atkinson 12 pont

9. D. Carlsson 9 pont

10. M. Stohl 8 pont

T. Gardemeister 8 pont

Konstruktőrök

1. Ford 99 pont

2. Citroën 78 pont

3. Stobart-Ford 37 pont

4. Subaru 34 pont

5. OMV Kronos-Citroën 25 pont