A két autó martorelli gyártása jelentősen javítani fogja a spanyolországi Seat üzem kapacitáskihasználtságát. Ez a lépés része a február óta a Volkswagen-konszernen belül önállóan működő Seat 2007-es fejlesztési tervnek, ami a gyártó nyilatkozatai szerint eddig szépen halad. A két autó részletekeiről vagy a tanulmányváltozatok megjelenéséről nem esett szó, de valószínűleg valamelyik ismert padlólemezre épülnek majd az újdonságok. Annyi azért látható a rajzokon, hogy megmarad a sportos vonalvezetés, az újdonság orra nagyon hasonlít a jelenlegi Seat márkaarchoz, de a négyszögletű lámpáknak köszönhetően még agresszívebb lett. Oldalt eltűnik a jellegzetes dynamic line törésvonal, de a határozott kézzel megrajzolt, széles kerékjáratok és a magas far így is dinamikussá teszi a megjelenést.
Schmitt a martorelli gyárnál adott sajtótájékoztatón kiemelte, hogy milyen fontos a márka számára modellpalettájának bővítése, mert ezzel az alsó középkategóriásnál nagyobb autót venni szándékozók továbbra is a Seat márkánál maradhatnának, és emellett a kereskedőhálózat jövedelmezősége is nőhet.