Kiss Norbert továbbra is verhetetlen a SEAT Leon Szuperkupában

Vágólapra másolva!
A SEAT Leonok ezen a hétvégén leginkább azzal vétették észre magukat, hogy az éllovasai a komplett túraautós mezőnynél jobbak voltak. Leginkább Brachna Dávid és Kiss Norbert szorta a hihetetlen időket.
Vágólapra másolva!

Kiss Norbert ismét bebizonyította, hogy vele minden körülmény között illik számolni. Szombaton két rosszabbul sikerült edzésfutam után verte meg a mezőnyt, vasárnapra pedig a vetélytársak sorba behibáztak, míg ő tovább javult.

Kiss Norbert két tőle szokatlan edzéseredménnyel kezdett az Orfűi Hegyiverseny szombati versenynapján, de a két verseny-felfutásban már semmit nem bízott a véletlenre. Kiss magabiztosan nyerte a Szuperkupa első hegyi futamát némi esőben. 1,72 másodperccel utasította maga mögé összesítésben Brachna Dávidot, aki az időmérő edzéseken még a leggyorsabb volt. Kiss ezzel a győzelemmel és a pár bónusz ponttal tetemesre növelte előnyét a bajnokságban, 218 ponttal vezet Wéber előtt, akinek 168 pontja van. Brachna Dávid 150 ponttal a harmadik.

A hegyi versenyt még sosem tapasztalt Hideg Krisztiánon már az időmérőkön is látszott, hogy nem mozog teljesen idegenül ezen a terepen, az éles versenyben ez még jobban beigazolódott, harmadik lett. Ez a hely talán egy kicsit köszönhető annak is, hogy Wéber Gábornak a második felfutásban nagyon nem jött ki a lépés, bevitte a gépet az erdőbe, nem tudta Hideget überelni, így negyedik lett. Az ötödik helyre Zengő Zoltán hozta fel Leonját, Rácz István -aki szintén nem hozza még megszokott formáját - pedig a hatodik helyet szerezte meg. Hatvani Bálint az első felfutáson árokba esett, ezért a másodikon már nem indulthatott, pedig a kocsijának semmi nagyobb baja nem volt. .

A Hegyi Kupát Kiss Norbert nyerte.

Seat Leon Szuperkupa III. futam végeredmény:
1. Kiss Norbert (IMC Motorsport Egyesület) 3:48,79 perc
2. Brachna Dávid (WARM UP) 1,72 másodperc hátrány
3. Hideg Krisztián (Zsille Motorsport) 8,81 mph
4. Wéber Gábor (Zengő Motorsport) 11,77 mph
5. Zengő Zoltán (Zengő Motorsport) 12,36 mph
6. Rácz István (Procar Motorsport) 22,29 mph

Forrás: [origo]

Kiss Norbert: Az eső leesett verseny közben, nem volt olyan jó a pálya mint az első menetben, csúszkáltam keresztben. Hál'isten így is fel tudtam jönni, enyém lett a legjobb idő, megnyertem!!!! Mindig van olyan kanyar, amit a többiek átnyomnak padlón, én azt még mindig nem vállalom el, de úgy látszik, nincs is szükség rá. A többi részen valahogy mégis csak jobb vagyok.

Hideg Krisztián: Ez valóban nem rali, egy teljesen másik szakma. Itt is vannak profik, akiket nagyon nehéz megverni. A mezőny nagy részén könnyű átlépni a tapasztalattal, de van két-három srác, aki nagyon keményen nyomja, felkészülnek, és gyakorlatilag ez az életük, úgy, mint nekem a rali. Nagyon nehéz velük küzdeni. Szokatlan az autó, keveset mentem vele, állandóan bajban vagyok a sebességváltóval. Hol sokat váltok vissza, vagy fel. Lehet, hogy automatában kéne megpróbálnom. Kicsit indiszponált voltam ma, remélem, holnap gyorsabb leszek.

Wéber Gábor: Megint állítottunk a gátlón, egyik erdőből a másikba megyek. A hátulja nagyon elindult a bukkanón, álltam a gázon, gondoltam, hogy biztos kihúzza, de pont jött még egy úthiba, hogy amikor az kellett volna, hogy megnyugodjon az autó, még átdobta a másik oldalra, és keresztbe fordulva csúsztam be az erdőbe. Álltam a féken, hátra fordultam, és már vártam a csattanást. Attól, hogy álltam a féken, valahogy elértem a fű szélét, visszarántotta az orra, de a bokrot letaroltam. Visszakapcsoltam kettesbe, újra elindultam, de az már a vége volt. Ráadásul a gumiknak annyi volt, mert oldalt csúsztam vagy 100 métert. Még jó, hogy egyáltalán egyben maradt az autó.

Zengő Zoltán: Nagyon örülök, ez volt a célom. Mentálisan, és fizikálisan nem vagyok a toppon. Rettentően bosszant, hogy ezek a kis fiatal suhancok 54-eket röppennek ezekkel az autókkal, de nagyon boldoggá is tesz, hogy ilyen tehetséges emberekkel vagyok körülvéve. A mai napra az volt a cél, hogy kettő perc alá tudjak menni, és ez sikerült. Azt gondolom, hogy a saját árnyékomat átléptem egy kicsit. Remélem, holnap nem lesz ebből nagy esés.

Rácz István: Mindig kijön a sebességből az autó, mindig leparkolok egy 10-15 másodpercre. Amúgy nagyon élveztem a mai napi versenyeket, de voltak kisebb-nagyobb gondjaim. Sajnos nem jött össze ez a nap, de bízom benne, hogy holnapra sikerül megcsinálni az autót, és tudunk menni az elején.