Wéber visszatért a csúcsra

Vágólapra másolva!
A SEAT Leon Szuperkupában semmi sem a már megszokott forgatókönyv szerint alakult. Kiss Norbert szétütötte az autóját, így Wéber Gábor nyert.
Vágólapra másolva!

Semmi sem mutatott arra, hogy a SEAT Leon Szuperkupában ekkora kavarodás lett. Az év elején a két hungaroringi futam egy megszokott forgatókönyv szerint alakult, de a Material Kupa első versenynapján minden megváltozott. Kiss Norbert az élről rajtolt ugyan, de elvesztette vezető pozícióját. Aztán a második kör elején visszaszerezte Wéber Gábortól, míg mögöttük Rácz István és Czollner Gyula küzdött a dobogós helyért.

A hatodik körben azonban Kiss odavágta az autóját egy rázókőhöz, amitől a SEAT annyira megsérült, hogy nem tudta folytatni a versenyt. Wéber lesipuskás módra lecsapott a vezető helyre, sőt észveszejtő módon elkezdte az előnyét növelni. A verseny vége felé Czollner összeütközött Ráczzal, amiből az F1-es szakkommentátort jött ki rosszabbul, ő is kiesett. Rácz megmaradt másodiknak, míg a harmadik helyet az utolsó pillanatban szerezte meg a bordatöréssel versenyző Brachna Dávid elől Hatvani Bálint.

Forrás: [origo]

Seat Leon Szuperkupa V. futam végeredmény:
1. Wéber Gábor (Zengő Motorsport Kft.) 28:09,809 perc
2. Rácz István (ACS Motorsport) 26,140 másodperc hátrány
3. Hatvani Bálint (Kecskeméti Motorsport) 26,611 mph
4. Brachna Dávid (Warm Up) 27,534 mph
5. Zengő Zoltán (Zengő Motorsport Kft.) 28,093 mph
6. Liscsinszky Olga (Proex AMSE) 1:01,806 perc hátrány

Hatvani Bálint: A verseny elején nem nagyon voltam ott a pályán, össze-vissza mentem, lecsúsztam a hatodik helyre is. Igazából a végén találtam magamra, jelentősen gyorsabb köröket futottam és feljöttem a harmadik helyre. Ha az elején nem lettek volna ezek az apróbb figyelmetlenségek, biztosan jobb eredményt értem volna el.

Rácz István: Seatos pályafutásom legjobb eredményét értem el, és nagyon örülök neki, hogy többé-kevésbé már összeálltak a dolgok. Az időmérő edzés is rendkívül kiélezettre sikerült, csak pár ezreddel maradtam el a többiektől, ezért nagyon vártam, mi fog történni a versenyen. Az elején úgy nézett ki, hogy jól tudom tartani a harmadik helyet, majd Kiss Norbert kiesése után a másodikat. A táv felénél viszont nagyon elkezdett csúszkálni az autóm, ami egy kicsit elvonta a figyelmemet, és többet is hibáztam emiatt. A lényeg viszont, hogy mindezek ellenére második lettem!

Wéber Gábor: Kiss Norbert kiesése száz százalékban megkönnyítette a dolgomat. Nem tudom, meg tudtam volna-e előzni őt, hisz a gumim is nagyon fogyott. Talán az döntött volna, hogy melyikünk gumija bírja tovább, de valószínű, ebben nem lett volna olyan nagy különbség. A jobb első gumimmal volt gond, a bal kanyarokban nem igazán akart fordulni az autó. A jobbos fordulókban nem volt semmilyen probléma, de emiatt nem tudtam azt a tempót menni, amit belül éreztem. Ha a saját tempómat tudtam volna autózni, akkor talán elcsípem Norbit, de az utolsó körökben már nagyon kellett figyelnem a kanyarokra meg a fékre, hisz körről-körre fogytak és melegedtek a gumijaim. Norbi egyébként rendkívül sportszerű volt! Amikor lelassult - szerintem defekt miatt - pont mellé fordultam be egy kanyarba, és fel is tarthatott volna, de nagyon sportszerűen félrehúzódott. Soha nem volt még unfair megmozdulásunk egymással szemben, amit a jövőben is szeretnék tartani. Mikor láttam, hogy feladni kényszerült a tovább küzdelmeket, akkor már csak arra figyeltem, hogy rendben beérjek, hisz a többiek jócskán el voltak maradva tőlem. Egy dolog azért még eszembe jutott: az elején nagyon sokat csúszkáltunk a műfűben, és emiatt már a múltkor is kaptam büntetést. Az járt a fejemben, ha kapok 15 másodperc büntetést, akkor legalább 15-öt ráverek a másodikra, hogy a büntetéssel együtt is meglegyen a győzelem. A 15 biztosan megvolt, viszont még nem tudom kapok-e büntetést!