Ööö... mert kabrió! - Peugeot 207 CC 1.6 HDi teszt

Vágólapra másolva!
Miért jó szénné égve belesülni egy kabrió ülésébe? Hogy illik egy sportosnak tűnő formájú autóba egy 1,6-os dízelmotor? És egyáltalán: miért vesz valaki ilyet? A végén a leghitelesebb forrásból, egy Peugeot 207 CC tulajdonosától tudjuk meg a választ.
Vágólapra másolva!

Forrás: [origo]

Tökéletesen illeszkedik a modern egyen-Peugeot-k közé

A kollégák viccelődése a női autó attitűddel lepattant rólam, bár a kisautó CC inkább a hölgyek játékszere lehet, igazi rétegautó. A kategóriateremtő előd 206 CC a nyitható keménytetős kupé-kabrió felépítéssel fejelte meg a 206-os egyedülálló, ma már kilencedik éve sikeres külsejét. A 206-os a hatmilliomodik legyártott példányon is túl van, miközben már több mint egy éve piacon van a 207-es is. Az előd három- és ötajtós, valamint kombi és szedán kivitelben is piacra lépett. Ami a mostanában sok gyár kínálatában megjelenő kupé-kabrió változatot illeti, az a követőknél gyakran egy szükségszerűen bevezetendő karosszériát jelent - még a Peugeot 307 esetében is -, a 206 CC úttörő lépésnek, egyedi ötletnek számított, mert a Mercedes-Benz SLK-jában még jelzésértékű hátsó ülések sincsenek, és az jóval drágább is. Nyilvánvaló volt a siker továbbörökítése a 207-esre, amely bizonyára jó üzlet lesz a Peugeot-nak, de nem akkora durranás, mint a 206-os volt annak idején.

Forrás: [origo]

Papucs oldalnézetből. Hosszabb, szélesebb, alacsonyabb a 206 CC-nél

A 207 CC formai jellemzésére oldalról és csukott tetővel a "papucs" szó a legmegfelelőbb. Ugyanez a 206 CC esetében még a "fogantyús táska" lett volna. A benyomások változását a jelentős méretbeli átalakulás és az átrajzolt forma okozza. A 207 CC elődjénél nyújtottabbnak, laposabbnak, a 206-oshoz képest útra lapuló autónak tűnik. A mérőszalag igazolja a látványt: hosszában 20, széltében 8 cm a növekedés, miközben a magasság majdnem 3 centivel csökkent. A dinamikus, előremozduló alakot annak köszönheti a 207 CC, hogy elődje vízszintes övvonalával szemben az övé hátrafelé emelkedik, az A oszlop tövéből, mélyről ível fel, a szélvédő laposabb szögben áll, a csomagtértető hátrafelé lejt, a "sima" 207-estől örökölt orron és faron sokkal nagyobbak a lámpák. Egészében véve a 207 CC egy sor olyan vonást kapott, amelyek a 206-osnál markánsabbá, kevésbé gömbölydeddé tették. A tréfás kedvű kollégák ezt úgy mondanák, férfihormon-kezelést kapott. Fityiszt nekik, a 207 CC már nemcsak a nők autója, meg a béna férfiaké, akik elfelejtik, hogy tegnap esett, és reggel a csukott tetőre huppannak, már ha emlékszünk a reklámra.

Forrás: [origo]

25 másodperc alatt lesz fedett az utastér. Elektromotorok dolgoznak helyettünk

Úgyhogy hátra a tetőt, fel a napszemüveget (valami takarás azért kell), és irány a város. Előtte nézzük, hogyan is lesz a kupéból kabrió. A kézifék melletti két gombbal irányíthatjuk a műveletet oda és vissza. Az egyik kapcsoló a tetőt, a másik az oldalablakokat és a két háromszögablakot mozgatja. A tető kapcsolóját nyomva az ablakok lehúzódnak, majd a csomagtartó nyílása felemelkedik, a tető pedig kettéhajtott lapként simul a csomagtérbe, rá a fedél, és kész. Az oldalablakok lenn maradnak, akinek ez nem tetszik, az a másik gombbal felhúzhatja őket. Vissza ugyanez, ablakok le, tető ki és a helyére, másik gombbal ablakok vissza. Legalább ennél a manővernél lehetett volna egy automatikus ablakfelhúzást beépíteni, hiszen csukni az esetek nagy százalékában esőnél vagy záráskor fogunk. Maga a folyamat 25 másodpercig tart, befejezéséről hangjelzés és képernyőfelirat tudósít. Mint ahogy arról is, ha a tető nem indul el: nyitva hagyott csomagtartónál vagy ha a tetőt a poggyásztól elválasztó rolót nem húztuk ki. A nyitás-zárás a gomb elengedésére nagyon helyesen azonnal megszakad - olyan, mint a biztonsági kapcsolós fűnyíró.