Vágólapra másolva!
Egy hosszabb pihenő után Finnországban folytatták a WRC-autók terelgetését a rali-világbajnokság résztvevői. Ezekről a murvás pályákról azt kell tudni, hogy a svéd futam után itt a legnagyobb az átlagsebesség, és a hatalmas ugratók sem ritkák. Ez a verseny évek óta Marcus Grönholmnak fekszik a legjobban, így nem meglepetés, hogy hetedik Finn Rally-győzelmét gyűjtötte be a hétvégén
Vágólapra másolva!

A 16 futamból álló bajnokság előző, görögországi futama után a bajnoki táblázaton a finn Marcus Grönholm állt az élen, 65 pontot gyűjtve. Második a korábbi világbajnok, francia Sébastian Loeb, 9 pont hátránnyal, mögötte pedig a szintén finn és szintén Forddal versenyző, szemtelenül fiatal Mikko Hirvonen 49 ponttal. A többiek 20 pontos hátránnyal, és győztes futam nélkül próbálják bizonyítani, hogy ott a helyük a legjobbak között.

Az autót és főleg embert próbáló görög verseny után két hónap pihenő várt a csapatokra. Mindenki regenerálódott, és hatalmas elhatározásokkal érkezett Finnországba, a korábban Ezer-tó Rally-nak becézett, manapság csak Neste Oil Rally-nak nevezett versenyre. Aki járt már a finn vidéken, tudja, nem ezer tó van arrafelé, hanem legalább tízezer, kicsit olyan, mintha árvíz sújtotta vidékre érne az ember. Az utak tükörsimák, és finom murva borítja őket. Elég csak annyit mondani, hogy az átlagsebességek most is jóval meghaladták a 130 kilométer/órát a tükörsima utakon.

Hihetetlen tempó, hatalmas ugratók és rengeteg út menti fa jellemzi a finn versenyt. A Jyväskylä környékén megrendezett futamon nem ritka, mikor a nézők az ugratók után, a síugráshoz hasonlóan méterjelzéseket helyeznek el, így láthatóvá vált, hogy az 50-60 méteres ugrások sem ritkák.

Forrás: [origo]

A futam előtti érdekesség, hogy a gyári Fordokon új matrica jelent meg, a Team Abu Dhabi felirat mögött vélhetőleg rengeteg pénz és egy új térség érdeklődése fedezhető fel a sportág iránt. A Subarunál Xavier Pons első fellépését ünnepelte Solberg és Atkinson csapattársaként.

A futam hagyományosan a versenyközpont közelében található ügetőpályán megrendezett rövid gyorsaságival kezdődött, ahol Atkinson nyert. Rövid szakasz, kis különbségek.
Pénteken, az első igazi gyorson a finn Latvala volt a leggyorsabb, de aztán egy szakasz kivételével már csak kétféle nevet jegyezhettünk fel a szakaszgyőzteseknek fenntartott táblázaton. Erre egyedül Loebnek sikerült feliratkoznia Grönholm és Hirvonen mellett.

Ezzel szinte már lelőttem a poént, de igazából nem volt poén ezen a futamon. Jelenleg a Ford a legerősebb autó a murvás versenyeken, ráadásul pont ezen a versenyen mutatkozott be a továbbfejlesztett, 2007-es Focus WRC. És volt is mindjárt két jelentkező erre a győzelemre. De csak egy darabig, hisz Marcus Grönholm nem sok kétséget hagyott Mikko Hirvonennek, hogy ki itt a leggyorsabb.

Forrás: [origo]

Az első nap végére kiderült, Grönholm és Hirvonen csatájába Sébastian Loebnek nincs beleszólása. Utánuk a két subarus, Atkinson és Solberg, majd Loeb csapattársa, Daniel Sordo igyekezett.

Grönholm azt nyilatkozta, hogy élvezi a csatát Hirvonennel, aki természetesen nagyon igyekezett, hogy másnap ő mondhassa magának az első helyet. Loeb szerint ez a pozíció nem rossz itt a helyi legények mögött, de reméli majd másnap jobban alakul.

Szombaton új, eddig még nem ismert gyorsaságival kezdtek, ami mindenkinek tetszett, főleg Loebnek, akinek sikerült a legjobb időt mennie. Aztán ennyi... Mármint a francia virágzásának. Ment, ment, de a két finn rendre gyorsabb volt nála.

Forrás: [origo]

Az első látványos bukfencet Manfred Stohl mutatta be, aki a 13. gyorsasági szakaszon megforgatta partnernőjét, Ilka Minort és a Xsara WRC-t. Stohlék nem tudták folytatni a versenyt, csakúgy, mint Dani Sordo, akinek motorprobléma miatt kellett a Citroent idő előtt trélerre tennie. A subarus Solbergék (tehát Petter, nem Henning) szép lassan egyre hátrébb csúsztak, az autó látványosan vezethetetlenné vált a kormányszervó hibája miatt, a Mister Hollywoodnak becézett norvég pilóta a 15. szakasz után befejezte a küzdelmet.

Forrás: [origo]

A nap végére az első négy pilóta neve nem változott, csak a különbségek nőttek. Tehát a szombat esti sorrend a következő volt: első Grönholm, 20 másodperccel lemaradva mögötte Hirvonen, Loeb már egy percre, Atkinson pedig már 2 perc 41 másodperccel többet töltött a pályán, mint a futamon vezető Marcus.