A gumin múlik az életünk

Vágólapra másolva!
Négy tenyérnyi - ennyin múlik az életünk a kocsiban, ekkora felületen érintekezik ugyanis az autó, pontosabban az autógumi a talajjal. A jó gumi jelentősége a kormánymű és a fékrendszer fontosságához mérhető, sokan mégsem veszik elég komolyan a gumik kiválasztását, állapotát.
Vágólapra másolva!

Forrás: [origo]

Minél komolyabb teljesítményre képes az autónk, annál jobban felértékelődik a gumi szerepe

Szeret kocsikázni? Jó sofőrnek tartja magát? Egy átlagos autóvezető igennel felel. De ha azt kérdezzük tőlük, melyik az autója legfontosabb alkatrésze, a legtöbben a motort vágják rá elsőként. A válasz természetesen helytelen, de akkor mi lehet az?

Az emberek nagy része az alapján választ autót, tetszik-e neki, milyen erős, mennyit fogyaszt, vagy éppen mennyire jól felszerelt. Szerencsére egyre többen nézik meg, hány csillagos lett az adott modell töréstesztje, de ezek a szempontok mind-mind eltörpülnek amellett, hogy az autón éppen milyen gumi van. Hosszasan lehetne vitázni róla, de ki merem jelenteni: a gumiabroncs autónk legfontosabb alkotóeleme.

Versenyhelyzetben
A gumik szerepének szemléltetésére talán a versenypályákról lehet a legjobb mintát venni, főleg azért, mert a hazai márkakupa-sorozatokban sokáig utcai gumikkal versenyeztek. Kevesen hitték el, de egy jó utcai gumi bírja a tartós igénybevételt, csak éppen a megfelelő guminyomást és vezetési stílust kell megtalálni. Természetesen a versenypályán, száraz körülmények között a teljesen lekopott gumit szeretik a versenyzők, hiszen egy ilyen gumi már úgy "be van kopva", hogy nagyobb felületen fekszik fel, mint új állapotában, ráadásul nem billeg a profilokon. Egy új, illetve egy megfelelően bekoptatott gumi között akár két másodperc is lehet a különbség körönként a Hungaroringen, ami a versenyen helyezéseket jelenthet. Az utcán persze a biztonság az elsődleges. A kopott gumi nagyon hamar felúszik a vízen (aquaplanning), az autó kormányozhatatlanná válik. Utcára tehát a minél nagyobb profilmélység a javasolt.


Forrás: [origo]

Aquaplanning teszt



Igen, mindössze négy tenyérnyi. Nem mindegy, milyen abroncs feszül a keréktárcsákon, hiszen ezen múlik, hogy oldal-, illetve egyenes irányban mekkora gyorsulást tudunk átadni. Éppen ezért a kocsi állapota mellett a gumikra is nagy figyelmet kell fordítani, hiszen ez alapvetően befolyásolja egy autó viselkedését.