Azonos génekkel - Mercedes-Benz Sprinter - VW Crafter

2007.08.17. 15:16

A kisáruszállítók között nagyon nagy a szórás, a legkisebb vanoktól a legnagyobb transzporterekig. Az óriások közül próbáltunk ki két testvért.

Forrás: [origo]

A két "kisáruszállító", hétméteres hosszal

 

Mennyi a 17 köbméter?
Ha például mindez víz lenne, akkor még az aszfalt is megsüllyedne alatta, hiszen mint tudjuk, 1 liter víz 1 kg. 17 köbméter tehát 17 ezer liter, vagyis 17 tonna lenne a Sprinter vízzel feltöltve (plusz a saját tömege).

Ha vállalkozó lennék, biztosan nagy figyelmet szentelnék arra, milyen autót vegyek magamnak. De mi van, ha valakinek nincs teherautó-jogsija, melyik a legnagyobb jármű, amit el lehet vezetni? Nos, elég nagy. Korábban azt hittem, a 13 köbméter feletti autók már annyira nagyok, hogy megengedett össztömegben túlesnek a 3,5 tonnás határon. Hát nincs így, ugyanis a Mercedes-Benz Sprintere például még 17 köbméteres rakterű változatban is kapható 3,5 tonnásan. Érdekes, hiszen terhelhetősége alig több mint egy tonna, vagyis csak nem túl nehéz dologgal lehet kitölteni a 17 köbmétert.

Forrás: [origo]


Tekintélyes méretű oldalajtó

Ha az ember vállalkozó és kisárusszállítót akar, el kezd mérlegelnie. Ahogy nő a vállalkozása, egyre nagyobb kellene, és egyre több. Hazánkban nagyon nagy sikere van a Ford Transitnak, de ebből a legnagyobb 12,3 köbméteres. Mi van, ha nagyobb kell? Hát akkor jöhet a Mercedes Sprinter vagy a Volkswagen Crafter. Két hatalmas kisáruszállító, de egy alapon. Igen, a Crafter és a Sprinter szinte teljesen azonos, de mégsem látványosan. Külsőre nem nagyon látszik az egyezőség, de a részletek azért lebuktatják a két modellt. Nem ez az első Mercedes - Volkswagen együttműködés haszonjárműfronton, hiszen már az előző Sprintert is együtt gyártották a VW LT-vel a Mercedes gyárában. Az egyezség annyira jól sikerült, hogy folytatódik a közös munka, az autók alváza és felépítése megegyezik. A különbség csak az autók formájában és a motorokban jelentkezik.



Forrás: [origo]

Az erőember a futó ellen. Előbbi elől többen lehúzódtak

A Mercedes-gyártás miatt a Sprintert tekinthetjük alappillérnek, a németek már sok-sok éve sikeresek ezzel a modellel a haszonjárműpiacon. A kisebb Vito és a személyszállító Viano felett ez a legkomolyabb traszporterjük, ami már önmagában is rang. Rengeteg kivitel létezik belőle,:csak alváz, szimpla fülkés, dupla fülkés, dobozos stb., még lakókocsi-változat is.

Műszaki adatok - Mercedes-Benz Sprinter

Motor, erőátvitel, fékek. Hengerűrtartalom: 2148 cm3. Hengerek/szelepek száma: 4/16. Teljesítmény: 110 kW (150 LE)/3800. Nyomaték: 330 Nm/1800-2400. Sebességváltó: hatfokozatú 
Fékrendszer elöl/hátul: tárcsa/tárcsa. 
Méretek, tömegek. Hosszúság/szélesség/magasság: 7340/1993/2940 mm. Tengelytáv: 4325 mm. Rakodótér térfogata: 17 m3. Tömeg: 2330 kg. Terhelhetőség: 1170 kg. Üzemanyagtartály térfogata: ~75 l.
Menetteljesítmények, fogyasztás.
Végsebesség: kb.150 km/h. Átlagfogyasztás: *9,2-10,4 liter/100 km. Tesztfogyasztás: 10,3 liter/100 km. Széndioxid-kibocsátás: *245-276 g/km

*A kiviteltől függően

Méretek tekintetében is hatalmas a választék: háromféle tengelytávolság rendelhető, de a legnagyobb 4325 mm-esből létezik még a extrém túlnyúlású, ez volt nálunk. A magasságban is van 3-féle, így a dobozos akár 17 köbméteres is lehet. A motorkínálat is széles, a 2,2-es alapmotorból egyszerre négyféle teljesítményszint létezik 88-tól 150 LE-ig. Aki azt hinné, itt a vége, téved, ugyanis a Mercedes még egy háromliteres turbódízelről is gondoskodott, ami már 184 lovas, sőt van egy 3,5 literes benzines is 234 lóerővel.

A tesztautó a legerősebb 2,2-essel rendelkezett, ami a 150 lovával pont annyira volt erős, hogy kellemesen mozgassa ezt az extrém nagy kasztnit. A Sprintert mindenhol megcsodálták, hiszen 7,3 méteres hossza és majdnem 3 méteres magassága tekintélyt parancsoló. A méretei miatt nem éppen könnyű közlekedni vele, a szűk utcákban a túlnyúlás miatt nagyon figyelni kell az autó farát, ami rotál. A fordulóköre mindezek ellenére nem rossz, sőt ha csak a kezelését nézzük, akkor még könnyen is vezethető. Utastérben van néhány mercis dolog, de inkább a praktikum a lényeg, a rengeteg tárolórekesz mellett a tesztautó teherautós mértékkel túlfelszerelt. Valószínűleg kevesen fognak ennyit költeni az extrákra, hiszen a nettó 6 milliós vételára hamar 10 millió közelébe juthat.

Forrás: [origo]

Innen is hasonlóak

Előző
Következő