Dredd bíró civilben

Vágólapra másolva!
Az A3 Sportback jóvágású ötajtósnak, ha úgy tetszik, sportkombinak mondható autó. S line felszereltségével és TFSI-motorjával pedig olyan, mint Dredd: szolgálatban és pihenőidőben is büntet.
Vágólapra másolva!

Forrás: [origo]

Csak figyelmes szemlélő veszi észre a S line kivitelt. Az A3-as önmagában is sportos
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)

A kis plakettek az Audik hűtőrácsán mindig valamilyen izgalmas beltartalmat sejtetnek: quattro-összkerékhajtást vagy S-verziót. Utóbbi jelzés piros sávja messziről felismerhető, de láttam én már Suzuki Wagon R+-ra is felgyógyítva, még jó, hogy nem ugrik be neki senki. Közelebbről nézve az S line Audi A3 külsejét és belső kialakítását, nincs okunk legyinteni, hogy ez csak utánzat. Az S line ugyanis külső-belső többletet és sportfutóművet ad az alaphoz, 445 plusz 86 ezer forintért. Ennyiért a tisztelt vevő kap többek között sportüléseket Alcantara- és bőrborítással, díszesebb betéteket a beltérben, S line feliratokat kívül-belül, sportosan formás elülső lökhárítót, hátsó tetőspoilert, egycentis ültetést és sportosabbra hangolt futóművet. Az A3-asnak az a szerencséje, hogy eleve jó formáját könnyű volt tovább sportosítani, megfelelő alapot kapott a tervezéskor.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]


Sportfutómű, ültetés, külső-belső kiegészítők. Ez az S line


17-es felnik járnak hozzá. Keményebbre hangolták a futóművet

háromajtósnálúj A6


I am the law!

Forrás: [origo]
Dredd bíró harminc éves. 1977-ben jelent meg a brit 2000 AD sci-fi magazinban az első képregény, amelynek ő volt a hőse. A legtapasztaltabb bíró a sötét jövő bűnözéstől sajgó mételyében, a százmilliós Mega-Cityben. Személye reprezentálja a kor sajátos bűnüldözési gyakorlatát: a bírók egy személyben rendőrök, ügyészek, ítélethozók és -végrehajtók egyben. Dredd az összes bíró közül a "leg". A bűnmegelőzésben gyenge, de legalább gyorsan meg tudja ölni azt, aki bűnt követ el (mondjuk leszed egy gyorshajtót a Törvényhozó nevű, gyorslövetű überpityujával). Előbb lő és üt, és aztán sem kérdez. Csak megnyilatkozik. Stílusa a minimalista brutál-próza. Leghíresebb mondata az "Én vagyok a törvény!", egyébként gyakoriak még: Hm! - Megsemmisíteni! - Robbanótöltetet!



Forrás: [origo]

160 lóerő szépen mozgatja a kocsit. Kár, hogy csak az első kerekeket hajtja.

A 8,2 másodperc, ami 0 és 100 km/h között eltelik, a kezdeti gumicsikorgás, poros felületen való kaparás miatt elismerésre méltó adat. Mondjuk ki: a kerekek nehezen viszik az útra a teljesítményt, ha gyorsan szeretnénk indulni. Nem kell üveghangon kezdett, kuplungról leugrós rajtra gondolni, átlagos dinamizmus mellett is kipörög a kerék. Ha pedig fokozottabban kezdenénk bele, 2-3 másodpercig is keresi a tapadást. Rossz úton ilyenkor a fel-felpattanó kerék szaggatott kipörgése miatt kesereghetünk. Ez levon valamennyit az autózás élményéből, a tudatunkba befészkeli magát a "sokat otthagytam érzése". Fölöslegesen: így is hihetetlen ütemben maradnak le az autó mögött a lámpánál "beragadt" kartársak. Ennek ellenére elkélne az összkerékhajtás, de ezzel a motorral nem rendelhető. Vajon miért? Jelentkezzen, aki nem venné meg!

Egyébként kiváló az erőforrás a városi és a hosszú távú közlekedésben egyaránt. A hatodik fokozatban is jól gyorsít, a fogyasztására sem lehet panasz. A tesztút vegyes használatban 10 literes eredményt produkált. Részletezve: intenzív városi 11-12, országút és pálya 6-9, csak városi dugó 28. Hangja nem sok van, alapból semmi, szétforgatva kevés. A sportos hangú kipufogó menti kissé a mundért, nagy sebességnél a szél a legerősebb hangforrás - nem tudom, vajon ezzel a csendes motorműködést ismerem-e el, vagy inkább bosszankodom azon, hogy egy Audiban 110 fölött szélzaj van.

Belépőt váltani
Az Audi A3-as 1996-ban debütált, az addig nagyobb méretosztályokban jelenlévő márka a kompaktok között vetette meg vele a lábát. A még kisebb A2-es igazi városi kisautó méretével már igen messzire került az elegáns, nagy Audik imázsától. Az A3-as mint belépőmodell háromajtósként a fiatalok, ötajtósként a családok autója lehet, bár ez utóbbi tétel a magas ár miatt kissé sántít. A belépőára ugyanis egy középkategóriás autóénak felel meg. A konkurencia sajátos módon érte utol az Audit az A3-as kategóriájában. A Mercedes A-osztály drága törpe, magas, egyterűs felépítésű autó lett (fel is borulgatott az első időkben), a BMW 1-es pedig sportos ötajtósként ugyan, de kisebb helykínálattal lépett színre. Így az arany középutat képviselő A3-as az, amely a három közül a leghagyományosabb kialakítással szélesebb rétegek számára vált vonzóvá ebben a szegmensben. Talán az A3-asnál érződik a legkisebb ugrás, ha valaki nagyobb márkatársba ül át, míg az A-osztály igen messze van a Mercedesek nyújtotta képtől, az 1-es pedig szinte fogalom a BMW-n belül.