Elfeledett vezetéstechnikai fogások

Vágólapra másolva!
Az emberek nagyobbik részének a vezetés napi rutin. Aztán jön az első rizikós helyzet, hirtelen bevágó autó vagy csúszós út, és az autó csomót köt a kezükre. Mi lehet a gond?
Vágólapra másolva!

Forrás: MTI


Súlyos következményei lehetnek, ha nem tudjuk a vezetéstechnika alapjait

Szakértők a mai napig kicsit árnyaltabban fogalmazzák meg, de az a helyzet, hogy napjainkban bárki kaphat jogosítványt. Elvégeznek egy néhány hetes tanfolyamot, gyorsan letudnak pár vizsgát, és ha a delikvens nagyon nem tud vezetni, akkor legfeljebb visszahívják még egyszer-kétszer. Létezik olyan eset is, amikor azt is visszahívják, aki már úgy-ahogy tud, de ez másik cikk témája lehetne.

Most inkább koncentráljunk arra, hogy ezeken az órákon vezetéstechnikát minimális mértékben érintik, egy tanfolyam alatt inkább csak azt tanulhatjuk meg, miként lehet egy városban közlekedni. Vegyük észre a táblákat, jelentsen valamit ez előttünk tornyosuló körforgalom tábla, és ha egy kereszteződésben nem látunk semmit, akkor tudjuk, mi az a jobbkéz-szabály. Nagyjából ennyi, hiszen azt már gyerekkorában mindenki megtanulja, hogy ha a lámpa piros, akkor tilos, ha zöld, akkor meg szabad.

A rutinvizsga például egy fület sértő paradoxon, már a neve is sántít. Elvileg négy óra van arra, hogy valaki rutint szerezzen, ezután jön ez a vizsga. Gondoljunk csak bele, mire elég négy óra gyakorlás. Jobb helyen semmire, valaki még a kávéfőzőt sem tanulja meg kezelni ennyi idő alatt. Nevetséges, hogy ezután azt mondjuk valakire, hogy rendelkezik a megfelelő rutinnal. Azért, mert egy 30-cal közlekedő autóval steril környezetben meg tud állni? A legnagyobb gond ezzel csak az, hogy az emberek nagy többsége a tanfolyam elvégzése után úgy érzi, tud vezetni. Ha még erre lehúzott egy évet balesetmenetesen, akkor már nagyon tud vezetni. Téves feltételezés, legalábbis kevés az alapja.

Attól, hogy valaki egy ideig szerencsés, még nem profi sofőr, a sima haladáshoz viszonylag kevés vezetéstechnikai tudás szükséges. A pedálok megfelelő ütemű mozgatása, a kormány forgatása, a váltókar kezelése még csak a kezdet, igaz, eleinte ez sem egyszerű.

Forrás: [origo]


Autósmozi az alapokról - klikk!

Gondoljunk csak bele, mit tanítanak egy autós iskolában! Üljünk be az autóba, érjük el a pedálokat, a kormányt tízóra tíz percél fogjuk, és a váltót szép lassan, finoman kezeljük. Aztán jön az első kényes szituáció, és az autó csomót köt a kezünkre, hiszen soha nem voltunk ilyen helyzetben, így nem is tudjuk a megoldást. A legtöbb esetben azonban már az alapokkal is baj van, hiszen azt sem tanították meg rendesen.