Vágólapra másolva!
Száz kilométert képes megtenni tisztán elektromos árammal a Volvo új konnektoros tanulmányautója, a C30 alapokon nyugvó ReCharge Concept.
Vágólapra másolva!

A C30-as Volvóból kialakított ReCharge Conceptnek minden kerekéhez egy agymotor tartozik, melyeket lítium-polimer akkumulátorok látnak el energiával. Teljes feltöltésükhöz egy egyszerű mindennapi konnektor, és körülbelül három óra szükségeltetik. Amint ezek 30 százalékos töltöttség alá merülnek, működésbe lép az autó 100 lóerős, alacsony fogyasztású, többféle üzemanyaggal működtethető FlexFuel-motorja, mely az elemeket energiával ellátó kiegészítő generátort tölti. Ez azt jelenti, hogy a kerekek és a belső égésű motor közt nincs közvetlen mechanikus kapcsolat. A ReCharge Concept fogyasztása az út hosszától és vezetési stílustól függően 0 és 5,5 l/100km közt változik, ami azt is jelenti, hogy a négykerékhajtású autó szén-dioxid kibocsátása is minimális. Városi közlekedésre tökéletesen alkalmas a tanulmány, 0-100 km-órára 9 másodperc alatt gyorsul fel, végsebessége pedig 160 km/óra.

Magnus Jonsson, a Volvo K+F osztályának alelnöke szerint az USA-ban az autótulajdonosok 80 százaléka gépkocsijával kevesebb mint, napi 100 kilométert tesz meg, tehát a ReCharge-al soha nem kellene benzinkúthoz járniuk. A Volvónál komolyan veszik a hibridek fejlesztését, és az elektromotorokat nem csupán kisegítőnek szánják hagyományos motorokhoz. A svédek eddig több mint 1 milliárd dollárt költöttek hibrid-kutatásra, és bár ReCharge horribilis előállítási költségei miatt egyelőre még nem érkezik meg a kereskedésekbe, egészen biztosra vehetjük, hogy pár éven belül a megjelennek a konnektoros szériaautók is.

Forrás: [origo]