Terepjáró-kupé a BMW-től

Vágólapra másolva!
A Frankfurti Autószalonon végre lehull a lepel a BMW új szabadidő-autójáról, a kupésan lapos tetővonallal rendelkező X6-osról. Bár az autó hivatalosan még csak tanulmány, már nagyon közel áll a pár hónapon belül debütáló szériaváltozathoz.
Vágólapra másolva!

A BMW marketingosztálya büszkén hirdeti az új X6-os kapcsán, hogy új kategória született. Ezt a járműosztályt Münchenben SAC-nak, vagyis Sports Activity Coupénak keresztelték el, ami a magas terepjárós felépítményen kívül a kupésan lapos tetővonalra is utal. Bár nehéz felfogni, hogy kinek is lenne szüksége egy ötméteres, terepjárószerű monstrumra, az X5 sikere láttán borítékolható, hogy az X6 is slágercikk lesz a prémium szabadidő-autók piacán. Szemből nehéz lenne megkülönböztetni az X6-ost a műszaki alapokat szolgáltató X5-östól, oldalról azonban egyből leleplezi az újdonságot az erőteljesen lejtő tetővonala, és a hatalmas, kiszélesített kerékjáratai. Konvex és konkáv felületek érdekes keveredéséből áll a karosszéria, de ezt már megszokhattuk a Chris Bangle tervezte BMW modelleken.

Az X6-osban mutatkozik be a Dynamic Performance Control nevű, hajtásláncot és futóművet is befolyásoló vezérlőegység. A DPC egyrészt aktív differenciálműként viselkedik, mert mindig úgy osztja el a négy kerék között a nyomatékot, hogy az a legjobban tapadó kerekekhez jusson, de emellett a futómű karakterisztikáját is mindig az adott útszakaszhoz igazítja, és a karosszéria oldaldőlését is mérsékli kanyarokban.

Forrás: [origo]

A normál X6-os mellett a hibrid hajtásláncú tanulmányautó is megjelent, amiben a BMW, a DaimlerChrysler és a GM közös fejlesztésű hibrid rendszere dolgozik. Ebben két elektromotor teljesít szolgálatot, mindkettő képes besegíteni a benzinmotornak a hajtásba, vagy tölteni az akkumulátorokat, esetleg generátorként mindkét feladatot egyszerre végrehajtani. Az erőátvitelről változó áttételű ECVT sebességváltó gondoskodik. Körülbelül 20 százaléknyi üzemanyag spórolható a hasonló erejű benzineshez képest a hibrid hajtáslánccal a BMW számításai szerint. A moduláris hibrid hajtáslánc a későbbiekben több más modellben is megjelenik majd.

Forrás: [origo]