Spanyol telivér - Seat Leon Cupra

Vágólapra másolva!
Manapság már minden sportkocsiból visszavesznek, hogy utcán is használható legyen - ez történt a Leon Cuprával is. Papíron egy versenyautó alapja, de mégis elmaradt belőle az érzés. Ettől függetlenül nagyon komoly sportkocsi.
Vágólapra másolva!

Forrás: [origo]

A reklámkampány azt hirdeti: "Isten hozott a pokolban!". Annyira azért nem kemény

A mai autógyártás már nem olyan, mint a régi; sokkal nagyobb hangsúlyt kapott a biztonság, miközben a rengeteg márka számolhatatlan modellje között nehéz különbséget tenni. Új trendek alakultak ki, folyamatosan összemosódnak a kategóriák, és bizony ennek a sportkocsi-rajongók is megisszák a levét.

Már ha lehet azt visszaesésnek tekinteni, hogy a hot hatchekben egyre kevesebb az érzés, és egyre több a kényelmi extra. Régen ezek az autók a színtiszta vezetési élményről szóltak. Az volt a menő, ha bejött a motorhang, szétrázott a futómű és igazán nehéz volt az autó kezelése. Nem arra gondolok, hogy vezethetetlen, hanem arra, hogy mindenhez erő kellett.

Forrás: [origo]

A WTCC-ben is indul a Seat, de ott kétliteres szívóval és TDI-vel is.
Oscherslebenben meg is született a TDI első győzelme

A világ változik, így a sportautók felé támasztott igények is. Bár még vannak mai is jó sokan olyanok, akik a vad, zabolázatlan sportautóra vágynak, a nagy többség már a mindennapok során is ilyennel járna. Ehhez pedig értelmes rugózás, könnyen forgatható kormány, kisebb izomteljesítménnyel is kinyomható kuplung és elviselhető motorhang kell. Szerencsére mindez úgy is lehetséges, hogy közben az autó élvezetes marad. Erre az egyik legjobb példa az új Seat Leon Cupra.

Seat Leon Supercopa

Már rengetegszer utaltunk rá, de egy ilyen teszt kapcsán kénytelenek vagyunk ismét megemlékezni arról, hogy a Leon Cupra egy versenyautó alapja. A versenyváltozatot Leon Supercopának hívják, az egy külön márkakupa sorozatautója. Már a régiből is volt ilyen, ami annyira bejött az anyacégnek, hogy az új Leonból még komolyabb versenygépet készített, és még több országban versenyeznek vele. Számunkra a legfontosabb az, hogy hazánkban is beindult a túraautózás egyik csúcssorozata, az idei évtől a hazai gyorsasági bajnokság részeként fut a Seat Leon Szuperkupa.

Forrás: [origo]

Egyforma autók, pazar csaták. Nagyon magas színvonalat képvisel a Supercopa

A versenyautó azért akármennyire is azonos, az alap kicsit más világ. A motor szerkezetileg ugyanaz, csak az elektronika többet enged, így a 240-ből 300 lóerő lett, a 300 Nm-es forgatónyomaték pedig hirtelen felugrott 340-re, amit ráadásul 2100-tól 5500-ig folyamatosan produkál. A váltásokat csak a kormányon lévő fülekkel lehet végrehajtani egy DSG-váltó segítségével, amit szintén a versenyhasználatnak megfelelően újraprogramoztak.

Ahogy egy versenyautónál lenni szokott, az autó belseje teljes változáson ment át, minden eltűnt, helyette jött a bukócső-rendszer, meg a súlyelosztás miatt meglehetősen hátratolt kagylóülés. A kormány is más, és az eredeti pedálok helyett már csak kettő van, az is eltolva, hátra. Természetesen bekerült a tűzoltó készülék, de az igazán nagy változások alul találhatók. Az autó futóműve teljesen kicserélődött egy állítható rendszerre, hátul megjelent egy tetőszárny, és az egész autó alatt egy nagy leszórítóerejű diffúzor fut.

Forrás: [origo]

A bajnokság egyik éllovasa az F1-es szakkommentátor, Wéber Gábor

A hatás magával ragadó, hiszen amíg az utcai Leon Cupra körülbelül 2:23-as időre képes a Hungaroringen, a kupás géppel az élmenők bemennek 2 perc alá.