Spanyol hódító

2007.10.01. 12:25

A Seat sem akar kimaradni a divatos szabadidő-autók egyre növekvő eladásaiból, ezért elkészítették az Altea XL terepesített változatát. A Freetrack verzió persze nem kőkemény terepjáró, de a városi tereptárgyakkal és a földutakkal azért könnyedén megbirkózik.

Forrás: [origo]

Az egyetlen szabadidő-autó a piacon, amely citromsárgában is rendelhető. Csokis banánra emlékeztet
(Még több kép a galériában. Kattintson a képre!) 

A Seatnál már készül a Volkswagen Tiguan alapokra épített valódi SUV, ami a Frankfurti Autószalonon bemutatott Tribu-tanulmány szériaváltozata lesz, de hogy addig se maradjanak szabadidő-autó nélkül, gyorsan elkészítették praktikus egyterű-kombijuknak, az Altea XL-nek az emelt hasmagasságú, terepjárós kiegészítőkkel feldobott változatát Freetrack néven. Az új verzió gyorsan azonosítható lesz teljesen áttervezett lökhárítóiról, melyeket fényezetlen, fekete műanyag borítás véd meg a terepezés közben szerezhető sérülésektől, karcoktól. Ugyanez a burkolat védi a kerékjáratokat is, amelyek így a valóságosnál sokkal nagyobbnak látszanak, emiatt még a szériában járó, egyedi, 17 colos keréktárcsák is kicsinek tűnnek a kerékjáratokban. Az első és a hátsó lökhárítókon megjelenő alumínium védőburkolat csak imitáció, valójában nincs komoly alvázvédelme az autónak, komoly terepre már csak emiatt sem alkalmas. Pedig a futóművet alaposan, 40 mm-rel megemelték a normál Alteához képest, de a karosszéria hosszú túlnyúlásai miatt a terepszögek csak egy személyautóhoz képest nevezhetők jónak.

Forrás: [origo]

Széria a dupla kipufogó és a dízelekhez a részecskeszűrő. Az alu védőlemez csak imitáció
(Még több kép a galériában. Kattintson a képre!) 

A hosszú (7 mm híján 4,5 méteres) és magas (1622 mm) karosszériának persze előnyei is vannak, mert a helykínálat kimagasló mindkét üléssorban. Mindemellett a csomagtér sem kicsi, a tologatható hátsó ülések helyzetétől függően 490 és 532 liter között változik az űrtartalma, de lehajtott ülésekkel másfél köbméternél is nagyobb hely áll rendelkezésre. A sima Altea XL-ben megismert polcos csomagrögzítési rendszer a Freetrackben is megtalálható, akárcsak a rengeteg tárolórekesz és pohártartó, valamint a kutyások kedvence, a csomagteret az utastértől elválasztó védőháló. Újdonság a plafonba integrált tárolódoboz, mely a négykerék-hajtású Freetrackek esetében szériában tartalmaz egy kihajtható, 7 colos kijelzőt. Ehhez az RCA-csatlakozókon keresztül szinte bármilyen eszköz (notebook, játékkonzol, DVD-lejátszó) hozzákapcsolható, a csatlakoztatott perifériák hangja pedig az Altea gyári hangszóróin keresztül szólal meg.

Forrás: [origo]

Hagyományos Leon-Altea-Toledo műszerfal, barna betéttel feldobva. A navi feláras(Még több kép a galériában. Kattintson a képre!) 

[ORIGO] SZALON CASCO

Casco-biztosítás havi 3000 forinttól >>>

A Freetrack három motorral kerül forgalomba, de mindhárom ismerős lehet a Seat többi modelljéből is. A kétliteres, 140 lóerős TDI kizárólag elsőkerék-hajtással választható, de ugyanennek a blokknak a 170 lóerős változatához és a 200 lóerős, turbós benzinmotorhoz már szériában adják az összkerékhajtást. A TSI motorral a Freetrack a leggyorsabb kompakt szabadidő-autók közé tartozik majd, mivel a Golf GTI-ből ismert erőforrás 7,5 másodperc alatt gyorsítja százra a spanyol crossovert, de a viszonylag nagy légellenállású autótól a 214 km/órás végsebesség is tisztességes értéknek számít. A futómű emelése ellenére állítólag megmaradt az Altea XL jó útfekvése, de a hazai bemutatón sajnos az autók kipróbálására nem volt lehetőség, ezért a tesztautó megérkezéséig erről nem tudunk biztos információkkal szolgálni.

Előző
  • 1
  • 2
Következő