3,5 millió forint alatt a Peugeot 308-as

Vágólapra másolva!
Magyarországon is a bemutatkozott a Peugeot új középkategóriás modellje, a 308-as. Hazájában, valamint Németországban és Nagy-Britanniában már közel egy hónapja kapható három- és ötajtós változatban, itthon csütörtök óta nyilvánosak az árak. A reklámkampány hétfőn kezdődik.
Vágólapra másolva!

Forrás: [origo]

Sokat fejlődött, de nem drágult elődjéhez képest a 308-as

A nemzetközi menetpróbán szerzett tapasztalatokról már beszámoltunk, csütörtökön pedig itthon is bemutatták a Peugeot 308-ast. A vállalat képviselője a sajtótájékoztatón elmondta: a magyar piac e szegmensében a Peugeot némi hátrányból indul, mert a vásárlók jelentős hányada szedán felépítményű autót keres. Mint fogalmazott, agresszív árpolitikával kívánják ellensúlyozni ezt a hendikepet. Kíváncsi voltam, összevetettem a 308-as ártáblázatát a 307-esével, és nem sok változást láttam. Regisztrációs adóval együtt 3 459 000 forint lesz a belépőmodell, a Confort felszereltségű, háromajtós 1.4 VTi; a hátsó ajtók százhúszezer forint többletet jelentenek.

Forrás: [origo]

Három felszereltségi szint választható, a Féline nevű csúcsváltozat jövőre érkezik

Négy légzsák, fűthető tükrök, fedélzeti számítógép, fékerő-elosztó és állítható magasságú vezetőülés az alapkivitelben is megtalálható, melyen kívül további három felszereltség közül választhat a vásárló. Mindkét karosszériához kérhető a Confort Pack és a Premium, kizárólag az ötajtós modellek kiváltsága viszont a Premium Pack szint. Így a sportosabb vonalak kedvelői sajnos választani kénytelenek: vagy a háromajtósok lendületesebb vonalvezetéséről, vagy a Premium Pack dinamikus farrészéről mondanak le. Vagy pedig megvárják 2008 tavaszát, amikor is jön a csúcsváltozat, a Féline.

Forrás: [origo]

Jóval dinamikusabb a háromajtós külseje, hozzáillő far viszont csak a Féline-hez jár

Az autó elejébe hatféle, három benzines és három dízelmotort választhatunk, a vállalat az utóbbiak további erőteljes növekedésével számol. Ehhez egy kétliteres és két ezerhatszázas HDi hajtóművet állított csatasorba, előbbi 136 lóerős, a kisebbik 90-et vagy 110-et produkál - nyomatékuk bőven kompenzálja a benzinesekkel szembeni teljesítményhátrányukat. A benzinnel hajtott erőforrásokat a BMW-vel közösen fejlesztette a Peugeot, a fentebb említett 1,4-es 95 lóerőt teljesít, az 1,6-os szívóként 120-at, turbóval izmosítva pedig 150-et. A kötelező biztosítás kategóriahatárai miatt az 1.4 VTi itthon jelentős érdeklődésre tarthat számot. Klímával, ködfényszóróval, valamint színrefújt kilincsekkel és tükörszárakkal - azaz Confort Pack felszereltséggel - 3 829 000 forintba kerül az ötajtós. Valamivel négymillió fölött találjuk a legolcsóbb dízelváltozatot, és a kínálat legnagyobb teljesítményű motorjával, az 1.6 THP-vel szerelt Premium is még az ötmillió forintos lélektani határ alatt helyezkedik el. A jelenlegi legdrágább kivitel a kétliteres dízellel hajtott, hatfokozatú Porsche Tiptronic automatával felszerelt ötajtós Premium Pack, amely 6,3 millió forinttal könnyíti meg a bankszámlát.

A kombira és a kupé-kabrióra egy darabig még várni kell, a Peugeot ugyanis még gyártja a 307-est SW és CC változatban.