Ismét Loeb Korzika királya

Vágólapra másolva!
Az elmúlt hétvégén kiderült, hogy továbbra sem lehet megverni Sébastien Loeböt aszfalton. A fordos Marcus Grönholm ugyan megpróbálta, de csak a harmadik mért gyorsságiig tudott az élen maradni. Bemutatkozott a Suzuki SX4 WRC is, de csak az derült ki, hogy van még mit fejleszteni az új versenyautón.
Vágólapra másolva!

Forrás: [origo]

Szépek és gyorsak... Miss France 2007 és a Citroen csapat

Szokás szerint Ajaccioból indult a korzikai sziget kanyarjain és aszfaltján folyó küzdelem. Nagy kérdés volt a verseny előtt, hogy Loebnek sikerül e közelebb kerülni Grönholmhoz a világbajnokság pontversenyében. Ugyanis az előző futamon négy pontot faragott a hátrányából a francia, így a verseny előtt már csak hat pont volt a langaléta finn előnye.

Vegyük sorba, mi is történt a futamon! Azzal kezdődött, hogy el sem kezdődött rendesen. Az első gyorsasági szakaszt a sok néző miatt törölni kellett, a rendezők nem tudták garantálni a versenyzők és a nézők biztonságát. Aztán az első és a második gyorsaságin úgy nézett ki, jön a nagy meglepetés: Grönholm futotta a leggyorsabb időt, második Sordo lett és csak harmadik helyen volt, a szokás szerint óvatosan kezdő Loeb.

Forrás: [origo]

Loeb csak altatott pénteken, később viszont rendesen odalépett a C4 WRC-nek

Persze emiatt még egy francia sem dőlt a kardjába, hiszen a különbség a finn és a kis tornász között alig volt több három másodpercnél, de azért mentálisan biztosan jót tett ez a kis előny a versenyzői pályafutását idén befejezni szándékozó Marcus Grönholmnak.
A 27 kilométer hosszú, harmadik gyorsaságin szinte lemásolták az előző eredményt, ez azt jelentette, hogy Grönholm előnye, a harmadik helyen álló Loebbel szemben már majdnem "tetemes" volt, hiszen több mint négy másodpercre duzzadt.

Az eddig negyedik helyen álló Mikko Hirvonen egy kanyarban hibázott és odaverte a Ford Focus jobb hátulját egy kőhöz, ezzel az ő versenyének hamar vége szakadt. Ugyan a finn ment volna tovább, de az autó hajtása nem így gondolta...

Forrás: [origo]

Volt dolguk Hirvonen szerelőinek a péntek esti szervizeléskor

http://videa.hu/flvplayer.swf?v=CRwDs3eRkXXmHAWh

Hirvonen kiesése

A szervizben Grönholm azt mondta, hogy még nem is megy a maximumon, Loeb pedig udvariasan dicsérte a Ford erejét a szerpentineken felfelé... A következő kört Loeb kezdte a leggyorsabban, de előnye kevés volt még ahhoz, hogy összetettben is átvegye a vezetést. Aztán a következő gyorsaságin újból nyert az 1-es rajtszámmal induló piros Citroen, és az ötödik gyorsasági után már Loeb vezetett 0,1 másodperccel! Aztán ezt tovább növelte a nap végi utolsó gyorson 4,7 másodpercre.

Forrás: [origo]

Grönholm mindent bevetett, elmondása szerint végig a határon autózott

Az esti szervizben Loeb azt mondta, hogy reggel még nem voltak igazán tökéletesek az autó beállításai, de délutánra már sikerült jól beállítani a rugózást, és ő is elkapta a ritmust. Ugyan örül a vezetésnek, de Grönholm is nagyon gyors, és a különbség még nem számottevő. A Ford pilótája, Marcus Grönholm panaszkodott kicsit a sógorára (a navigátora is egyben), aki néhány kanyart elhibázott, talán emiatt is vesztett pár másodpercet. Dani Sordo elmondta, hogy szeretné az előző futamhoz hasonlóan segíteni csapattársát és ugyan most még Grönholm mögött áll, de nem elégszik meg ennyivel. A privát Citroën Xsara WRC-vel induló Duval nagyon elégedett az első nap végi negyedik helynek, a belgára rá is fér a jó eredmény, talán egy jövő évi gyári szerződés múlhat ezen.