Amerika meghódításra készül a Smart

Vágólapra másolva!
A Mercedes tulajdonában lévő márka modelljei januártól az Egyesült Államokban is kaphatóak lesznek. Bár az államokban elsősorban a jó pár kategóriával nagyobb autók népszerűek, a rekord magasságba szökő olajár és az egyre szigorodó környezetvédelmi előírások miatt mégis sikeresek lehetnek a miniautók.
Vágólapra másolva!

"Talán egy piciny versenyző fogja megoldani Amerika két nagy problémáját, a külföldi olajtól való függőséget és a városi közlekedés zsúfoltságát", így vezette be a CNN a tudósítását arról, hogy a Mercedes januártól a tengerentúl is forgalmazza a Smartot. Az ultrakompakt járművet - amelyet már csaknem egy évtizede árulnak Európában, eddig nem lehetett kapni az óriási teljesítményű és méretű kocsik országában.

A Car and Driver magazin szerint a Smart - különösen az első időszakban - népszerű lehet az egyediségre törekvő amerikaiak körében: ez a jármű ugyanis nem hasonlít az utakon futó többi kocsira. Az Edmunds.com internetes autós portál is dicsérte a kis jármű stílusát, takarékosságát, egyszerű kezelhetőségét és azt, hogy szinte bárhol lehet vele parkolni. Kifogásolta viszont drágaságát, ugyanis a tervek szerint 11 600 dollárért fogják forgalmazni. A lap megállapította: a minikocsi - amelyből eddig 36 országban 770 ezer példányt értékesítettek - az Egyesült Államokban alapvetően a második autó szerepére számíthat.

A CNN által megszólaltatott autósok szerint a Smart "túl kicsi ehhez az országhoz". S bár a Mercedes hangsúlyozza a kocsi biztonságosságát, az amerikai közlekedésbiztonsági felügyelet még nem tesztelte az autót. Russ Rader, az autópálya-biztonsági intézet sajtófőnöke megjegyezte: a fizika törvényeit nem lehet áthágni, egy kis kocsit sok mindennel biztonságosabbá lehet tenni, de sosem lesz olyan biztonságos, mint a nagyobb, nehezebb kocsik. Az Egyesült Államokban kétszer gyakrabban halnak meg közlekedési balesetben kisebb autók utasai, mint nagy kocsik utasai.